Blog

Szolgálatba csak józanul és kipihenten

Napjaink megoldásra váró problémái. Két történet 2012-ből.

tovább»
A reptérrend és a birkák
Amikor a puli is értette a pályairányt. Roger, erős alföldi tájszólásban. tovább»
A kapott vezénylés parancs!
Hűsítő téma: amikor igazán fázik a mozdonyvezető... tovább»

A hőség zavarában

2012.07.03 20:10
A hőség zavarában
Az elmúlt hetek hőségében a hűsölés helyett több utazáson is részt vehettem, íme egy kis élménybeszámoló az elsőről. Dupla nohabos vonattal nem mindennap találkozni... tovább»
Skandináv sóhajok, fapados fenyegetés
SAS, Finnair, City Airline és Cimber: csőd, csődveszély. Skandináviában sokáig példásan mentek a dolgok, de jött a Norwegian...
tovább»

Szilveszteri történet

2012.06.29 19:00
Szilveszteri történet

Még mindig azok a hetvenes évek.

tovább»

Jelzőzés II.

2012.06.27 13:00
Jelzőzés II.
Ígértem folytatást: egyéb jelzők, figyelmeztető jelek; jelzőtáblák. tovább»
Miért éppen a hetvenes-nyolcvanas évek?
Egy kis nosztalgia. tovább»
Dízelkavalkád a Semmeringen
Háromnapos utat tettünk az ausztriai Semmeringre, hogy részt vehessünk a Déli vasút múzeumának dízelmozdony-találkozóján. Az utazást a Ljubljanából közlekedő dízelmozdonyos különvonat tette különlegessé! Képriport következik. tovább»
Hogyan tud eltűnni egy légitársaság?
Egy újabb tanmese: a BMI, amiből már csak a résidők értékesek. tovább»
Hány légitársaságra van szükség, és hány tűnik el?
A konszolidáció megöli a túlkapacitást: a felesleges gépeket és cégeket is. De vannak piaci rések, amikre lehet új társaságot építeni.
tovább»
Magyarország titkai, avagy Berger úr már repült fölöttünk
Egykori kínos szembenézés azzal, amit tudtak rólunk: amikor két légierő is zavarta az ésszerű légtérszervezést.
tovább»

Erdélyi helyzetkép

2012.06.08 19:10
Erdélyi helyzetkép
A vasút- és Nohab-barátok jelentős részének a pünkösd öt éve egyenlőt jelent Erdéllyel. Megmondom őszintén: eleinte a rossz vasútmodellezőkről akartam írni, de engem is elfogott a honvágy... tovább»
Miért drága a magyar vasút?

Nyílt levél Dávid Ilona úrhölgy MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóhoz és Fónagy János államtitkár úrhoz.

tovább»
Még mindig a múltban utazunk

Bejárati és áthaladási jelzők a MÁV-nál 1954. 04. 10. után.

tovább»
A Malév-csőd és a rugalmas reakció – vagy a hiánya
Vannak, akik komolyan gondolják, hogy egy nemzeti légitársaságnak nem kell nyereségesnek lenni. tovább»

Utazzunk a múltba!

2012.05.21 14:00
Utazzunk a múltba!

A három- és négyfogalmú önműködő térközrendszerről.

tovább»
Rohadt tök az alumíniumcsőben
Nemzeti Bank, Nemzeti Múzeum, Nemzeti Színház… Nemzeti Légitársaság???? tovább»

Harmadikon

2012.05.16 14:30
Harmadikon

Nem is tudom, hogy miért, de valahogy nagyon bele tudom élni magamat az 1930-as évek világába. Nemrégiben kaptam egy DVD-t egy alföldi vasútállomás életéről...

tovább»
Megállíthatatlan a low-fare invázió?
Az utasok a pénztárcájukkal szavaznak, a légitársaságok low-fare modellbe szervezik ki a rövidebb vonalaikat. tovább»