Blog

Hány légitársaságra van szükség, és hány tűnik el?
A konszolidáció megöli a túlkapacitást: a felesleges gépeket és cégeket is. De vannak piaci rések, amikre lehet új társaságot építeni.
tovább»
Magyarország titkai, avagy Berger úr már repült fölöttünk
Egykori kínos szembenézés azzal, amit tudtak rólunk: amikor két légierő is zavarta az ésszerű légtérszervezést.
tovább»

Erdélyi helyzetkép

2012.06.08 19:10
Erdélyi helyzetkép
A vasút- és Nohab-barátok jelentős részének a pünkösd öt éve egyenlőt jelent Erdéllyel. Megmondom őszintén: eleinte a rossz vasútmodellezőkről akartam írni, de engem is elfogott a honvágy... tovább»
Miért drága a magyar vasút?

Nyílt levél Dávid Ilona úrhölgy MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóhoz és Fónagy János államtitkár úrhoz.

tovább»
Még mindig a múltban utazunk

Bejárati és áthaladási jelzők a MÁV-nál 1954. 04. 10. után.

tovább»
A Malév-csőd és a rugalmas reakció – vagy a hiánya
Vannak, akik komolyan gondolják, hogy egy nemzeti légitársaságnak nem kell nyereségesnek lenni. tovább»

Utazzunk a múltba!

2012.05.21 14:00
Utazzunk a múltba!

A három- és négyfogalmú önműködő térközrendszerről.

tovább»
Rohadt tök az alumíniumcsőben
Nemzeti Bank, Nemzeti Múzeum, Nemzeti Színház… Nemzeti Légitársaság???? tovább»

Harmadikon

2012.05.16 14:30
Harmadikon

Nem is tudom, hogy miért, de valahogy nagyon bele tudom élni magamat az 1930-as évek világába. Nemrégiben kaptam egy DVD-t egy alföldi vasútállomás életéről...

tovább»
Megállíthatatlan a low-fare invázió?
Az utasok a pénztárcájukkal szavaznak, a légitársaságok low-fare modellbe szervezik ki a rövidebb vonalaikat. tovább»
Süthetjük?! - Étkezőkocsik a belföldi IC-ken
Néhány hete van hátra a belföldi étkezőkocsi-szolgáltatásnak, a döntés hátterét kutatjuk. Frissensült vagy fagyasztott? Fröcsköljön az olaj vagy csilingeljen a mikró? tovább»
Tűzoltószemmel a vasúti tüzekről
Mert a láng az egyik legjobb elektromos vezető. tovább»
Tanulságos történet a Malév-utódról gondolkodóknak

A Sabena-csőd: az SN Brussels megszületett, és a Lufthansa-csoport részeként azóta is veszteséges. De legalább létezik.

tovább»
Korábban beszámoltunk a mátyásföldi Ikarus üzem egyik csarnokában készülő veterán járművekről. Pár hónapja a 630-assal párhuzamosan megkezdődött egy Ikarus 620-as felújítása is, amihez nemrég érkezett meg a várva várt ÁMG pótkocsi. tovább»
Az utasításaink valóban hibátlanok?
Témánk a vonatok felhatalmazása az indulásra. tovább»
Vonattal gyorsan, biztonságosan   4. rész

Mikor indulhat el a vonat?

tovább»
Vonattal gyorsan, biztonságosan  3. rész

Még mindig az utasításokról!

tovább»

Számmisztika

2012.04.26 11:30
Számmisztika
Mások is cikkeztek már róla, milyen vicces az, amikor az Index-fórumon 431 097 nick kérdezi 628 303 nicktől, hogy mondja már meg, mi van a 418 149-essel! Pedig mi, vasútbarátok már csak ilyenek vagyunk! tovább»
Vonattal gyorsan, biztonságosan 2. rész

Az utasításainkkal minden rendben van?

tovább»