Blog / szarnyak es gondolatok

Blog / szarnyak es gondolatok

Nagy társaságok, hosszú küszködések

Zerkowitz István

2013.07.02 19:00
Nagy társaságok, hosszú küszködések
Szét- és átszervezések után a KLM/Air France továbbra is veszteséges az Öböl-mentiek és a low-costok szorításában. tovább»

Álomgyárak

Zerkowitz István

2013.03.10 08:30
Álomgyárak
A repülőtér minden ízében valami szép elgondolás szép megvalósulása – óda a légikikötőhöz. tovább»

Navigáció: az eltévedés művészete 3.

Zerkowitz István

2013.03.02 12:00
Navigáció: az eltévedés művészete 3.
Egy kósza Caravelle a katonai reptér felett, de hogy lehet, hogy senki nem jelentett fel senkit? tovább»

Keskeny nyomtávú emlékeim

Zerkowitz István

2013.02.24 20:30
Keskeny nyomtávú emlékeim
Hegyek között, völgyek között zakatol a vonat, avagy úttörővasutas beszámoló első kézből. tovább»

Navigáció: az eltévedés művészete 2.

Zerkowitz István

2013.02.17 09:00
Navigáció: az eltévedés művészete 2.
A személyzet ezúttal sem vitatkozott az irányítással. Trident országjáráson, piros szárnyak a bázis fölött. tovább»

Navigáció: az eltévedés művészete1.

Zerkowitz István

2013.02.10 14:00
Navigáció: az eltévedés művészete1.
Trágyabombázók a hegyek felett: ha elírtak egy frekvenciát.
tovább»

Az égbolt fantomjai

Zerkowitz István

2013.01.27 16:30
Az égbolt fantomjai
Ki ijed meg a saját árnyékától? És a fényeitől? tovább»

Mi mindent lehet egy gépen ott- és nyitva hagyni?!

Zerkowitz István

2013.01.20 18:30
Mi mindent lehet egy gépen ott- és nyitva hagyni?!
Ferihegyi történetek majdnem bajba került repülőgépekről, ismeretlen szerelőkről és sasszem tornyosokról. tovább»

Fények a reptéren: gép, guruló, pálya, dokkoló

Zerkowitz István

2013.01.15 14:00
Fények a reptéren: gép, guruló, pálya, dokkoló
A jelzés, amin még próbaképp sem akarja átvinni gépét a pilóta. A számok, színek lényege a biztonság.
tovább»

VIP-repülések anno 2:
Koreai pá pá to

Zerkowitz István

2013.01.05 12:00
VIP-repülések anno 2: <br>Koreai pá pá to
Ferihegyi felvonulás: bringa, lépcső, Tu-154-es, és még sok nagy fekete autó, meg egy dühöngő protokolfőnök.
tovább»

Állati ügyek, avagy
szárnyasok szárnyon

Zerkowitz István

2012.12.15 14:00
Állati ügyek, avagy <br> szárnyasok szárnyon
Az azért nem mindennapi, ha egy Il-18-as nyitott ajtóval száll fel. Áramlásszervezés ládánként 101 csibéért.
tovább»
Állati ügyek, avagy marha nagy ugrás kiszállításkor
Nagyívű fordulók, óvatos süllyedés, gurulóblokkolás. Az irányítás mindent megtett a magyar vérvonal frissítéséért. tovább»
Állati ügyek, avagy ki kapcsolgat a pilótafülkében?
Vészsüllyedés korlátozott kommunikációval, puccs a műszerfalnál: a berendezéseket vicsorogva őrzik. tovább»

Fapados élmény, fapados előítéletek

Zerkowitz István

2012.11.25 14:00
Fapados élmény, fapados előítéletek
Fapados és fapados között is van különbség, és akad, amikor a hagyományos társaság széke is kényelmetlen. tovább»

Ég a gép? Menjen még egy körre!

Zerkowitz István

2012.11.18 11:30
Ég a gép? Menjen még egy körre!
Hajtóműtűz, hat hosszú perc földetérésig. Egy kényszerhelyzet története és utóélete: tűzoltók a toronyban. tovább»

Az éjszaka csodái Ferihegyen

Zerkowitz István

2012.11.14 11:30
Az éjszaka csodái Ferihegyen
Amikor az Austrian megszállja a repteret. Malév-gyakorlók az önállóság jegyében. No de hová tűnt az Aeroflot Il–62-ese? tovább»

Politika – el a kezekkel a repüléstől!

Zerkowitz István

2012.11.06 16:30
Politika – el a kezekkel a repüléstől!
A politikusok perspektívája négy év, a repülőipari fejlesztések és stratégiák távlata sokkal de sokkal hosszabb. tovább»
Határozott hang, csalinkázó Cessna, tajtékzó parancsnok
Ráadásul riadóztatott vadászgépek! Nem mindenki pilóta, aki annak látszik. tovább»

Légiforgalmi irányítás és seprűnyél

Zerkowitz István

2012.10.22 10:00
Légiforgalmi irányítás és seprűnyél
Megfelelő más eszköz, például rádió hiányában valahogy csak meg kellett adni a leszállási engedélyt.
tovább»

Találkozás az óriással

Zerkowitz István

2012.09.24 11:30
Találkozás az óriással
Lépcső a mennyországba, rizsföldi csatorna ILS helyett. Amikor a 747-esnek meg kell várnia, hogy hűvösebb legyen... tovább»