Blog / szarnyak es gondolatok

Blog / szarnyak es gondolatok

Hajnali rodeó, Ferihegy versenypálya

Zerkowitz István

2012.08.26 15:00
Hajnali rodeó, Ferihegy versenypálya
A DC-3-as hűségesen üldözte a repvezt. Aki korán kel, arra rálel a francia áruszállító. tovább»
A ciklusok, a költségek, a fúziók és a szakszervezetek
A légitársaságok összeolvadása Amerikában megoldás, Európában viszont csak még nagyobbak lettek a veszteséges óriások. tovább»

A Pajtás, és a titkos térkép a függöny mögött

Zerkowitz István

2012.08.19 20:00
A Pajtás, és a titkos térkép a függöny mögött
A titkok relativitása: amit a nyugati ember meg sem pillanthatott, azt megkaptuk a nyugati embertől.
tovább»

Mi a légitársaság? A nemzeti? A magyar?

Zerkowitz István

2012.08.15 16:00
Mi a légitársaság? A nemzeti? A magyar?
Az állam nem biztos, hogy rossz tulajdonos, csak még nem produkált versenyképes légitársaságot. Ideje tisztázni a fogalmakat... tovább»

HA-TSA, mi van, éltek még?

Zerkowitz István

2012.08.12 10:00
HA-TSA, mi van, éltek még?
Ha az ember elég sokáig dolgozik a repülésben, a statisztika utoléri. tovább»

A varázslóinas és a légügyi előírás

Zerkowitz István

2012.07.24 15:30
A varázslóinas és a légügyi előírás
Mi az, hogy repülőgép? Mi az, hogy légijármű? A szakma óriásai, a szigorú gépírónő, és a ferihegyi bal torony. tovább»

A reptérrend és a birkák

Zerkowitz István

2012.07.15 09:20
A reptérrend és a birkák
Amikor a puli is értette a pályairányt. Roger, erős alföldi tájszólásban. tovább»

Skandináv sóhajok, fapados fenyegetés

Zerkowitz István

2012.07.01 18:50
Skandináv sóhajok, fapados fenyegetés
SAS, Finnair, City Airline és Cimber: csőd, csődveszély. Skandináviában sokáig példásan mentek a dolgok, de jött a Norwegian...
tovább»

Hogyan tud eltűnni egy légitársaság?

Zerkowitz István

2012.06.16 12:10
Hogyan tud eltűnni egy légitársaság?
Egy újabb tanmese: a BMI, amiből már csak a résidők értékesek. tovább»
Hány légitársaságra van szükség, és hány tűnik el?
A konszolidáció megöli a túlkapacitást: a felesleges gépeket és cégeket is. De vannak piaci rések, amikre lehet új társaságot építeni.
tovább»
Magyarország titkai, avagy Berger úr már repült fölöttünk
Egykori kínos szembenézés azzal, amit tudtak rólunk: amikor két légierő is zavarta az ésszerű légtérszervezést.
tovább»
A Malév-csőd és a rugalmas reakció – vagy a hiánya
Vannak, akik komolyan gondolják, hogy egy nemzeti légitársaságnak nem kell nyereségesnek lenni. tovább»

Rohadt tök az alumíniumcsőben

Zerkowitz István

2012.05.20 12:00
Rohadt tök az alumíniumcsőben
Nemzeti Bank, Nemzeti Múzeum, Nemzeti Színház… Nemzeti Légitársaság???? tovább»

Megállíthatatlan a low-fare invázió?

Zerkowitz István

2012.05.15 16:00
Megállíthatatlan a low-fare invázió?
Az utasok a pénztárcájukkal szavaznak, a légitársaságok low-fare modellbe szervezik ki a rövidebb vonalaikat. tovább»
Tanulságos történet a Malév-utódról gondolkodóknak

A Sabena-csőd: az SN Brussels megszületett, és a Lufthansa-csoport részeként azóta is veszteséges. De legalább létezik.

tovább»