Nemrég írtunk az 5-ös vonalon dübörgő teherforgalomról, videón muatttuk be a Komárom–Moha-rakodó forgalmat. A homok- és ócskavasvonatokon kívül a vonalon, Kisbéren fát is rakodnak. Ne gondoljanak nagy volumenű szállításra, néha adódik néhány kocsi, nem rendszeresen. Kisbért hagyományosan Komárom felől szolgálják ki, így a fehérvári vágányzár előtt is már innen érkezett a tolatós csapat.

A kisbéri eleggyel halad Komárom felé a Schenker dízelgépe<br>(fotó: Vörös Attila)

Jó évtizede az 5-ös vonal kiszolgálását két tolatós tehervonattal végezték: a mindennap közlekedő móri tolatóssal, és a heti háromszor, majd egyre ritkábban járó kisbérivel. Az előbbi Székesfehérvár felől hozta a kocsikat, az utóbbi pedig Komárom felől. Amikor az 1-es vonal mentén is megszűntek a tartalék mozdonyok, több állomáson, így Komáromban is az LCH kezdett el szolgáltatni. A vállalkozás azóta is működik, a hegyeshalmi vonal szórt forgalmának nagy részét az azóta DB Schenker Rail Hungária névre hallgató cég továbbítja.

Az ő gépük vette így át a kisbéri és vele együtt a nagyigmánd-bábolnai kiszolgálást. Sajnos az egyik vasúton fuvarozó nagyigmándi cég becsődölt, így az utóbbi években már főleg csak a műtrágyagyár vonatai futottak be az állomásra. Ezeket viszont főleg más magánvasutak, többnyire a PSŽ továbbítják.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!