(x)

Ez azért is lehetséges, mivel a táplálkozásunk évtizedek, sőt, néhány évszázad óta arra alapul, hogy az energiaszükséglet jelentős részét a szénhidrátokból nyerjük. Ez azt jelenti, hogy túlesszük magunkat, vagyis amikor ételhez jutunk, akkor falunk, majd attól szenvedünk, hogy túlságosan sok van a gyomrunkban. Ez főleg a rendszertelenségnek köszönhető, és annak, hogy míg 100 évvel ezelőtt a fokozott szénhidrát bevitelhez társult a megfelelő mennyiségű mozgás, ami fel is emésztette az elfogyasztott táplálékot, addig ma tized annyit sem terheljük magunkat fizikailag. Ez pedig egyenes út az elhízáshoz.

Ebből következnek a különböző anyagcsere betegségek, a szív- és érrendszert érintő bajok és természetesen a cukorbetegség. Még a szakemberek is megosztottak abban a tekintetben, hogy mi is lenne a követendő táplálkozási mód, ezért ezt inkább személyre szabottan próbálják megállapítani.

Mit tehetünk otthon?

Bár azt gondolnánk, hogy keveset, pedig igenis nagyon sokat tehetünk azért, hogy jól táplálkozzunk, főleg ha megértjük, hogy mi, hogyan és miért történik a szervezetünkben. Nem kell más hozzá, csak egy kis odafigyelés.

Egyet rögtön az elején meg kell tanulnunk. A szervezetünk úgy van beállítva, hogy ha sokat eszünk, ha rendszertelenül étkezünk, vagy éppenséggel ha éhezünk, akkor a szervezetünk raktároz. Éppen ezért nagyon nem mindegy, hogy mit eszünk, és annak milyen arányú az összetétele. A szervezetünk az alapvető energiát a fehérjékből és a hosszú szénláncú zsírokból nyeri, amik nem mindig állnak rendelkezésünkre. Ide tartozik például a kókuszzsír, a napraforgó olaj, az extra szűz olívaolaj és természetesen a halolaj is. Ezek fogyasztása mértékkel ajánlott, mint oly’ sok minden más a táplálkozási táblázatokból. Amennyiben a fent felsorolt fehérjék és hosszú szénláncú zsírok nem találhatók meg a szervezetünkben, akkor más, kiegészítő energiaforrást kell keresni.

Az egyik leggyorsabb energiaforrás a glükóz, mely a legtöbb szénhidrátból képződik, így könnyedén felhalmozza a szervezetünk. Rövid távon ez az, ami igazi energialöketet ad, olyan ez, mint a rövidtávú sprint. Gyorsan, rövid időre kell nagy mennyiség. Ez természetesen ugyanilyen gyorsan ki is ürül a szervezetből, így ha mégis hosszabb távon kellene végezni a dolgunkat, akkor következnek a zsírok, amik kis és közepes lánchosszúságúak. Ezeket a szervezetünk a májban és az izmokban halmozza fel. Ha innen is elfogy a muníció, akkor következnek a zsírraktárak.

Tehát ha a zsírraktárak csökkentése a cél, akkor érdemes hosszabb ideig végezni a különböző testmozgásokat, míg ha inkább izmot építenénk, akkor pedig többször rövidebb, de intenzívebb mozgásformát válasszunk. A megfelelő táplálkozáshoz érdemes egy olyan webáruházat felkeresni, ahol a sütés-főzéshez egy helyen megtalálunk minden összetevőt és még receptekkel, tanácsokkal is ellátnak minket. Ilyen a magzsola.hu, érdemes körülnézni náluk.