Egy hete indult be Délegyházán a legújabb sóderkampány. A hét közepétől már napi két vonatot is megraknak a sóderbánya iparvágányán, az anyagot Kútvölgyre viszik a hódmezővásárhelyi elkerülőút építkezéséhez. A valaha villamosított délegyházi iparvágányon dízeles vontatás szükséges, a hosszú tehervonatokat Szergejre bízzák. A sóderrakodás miatt Ferencvárosba vitték a 001-es Szergejt Dombóvárról, a nemrég felújított öreg vas többször meg is fordult a bányában. Aztán múlt hét végén egyre többször küldtek helyette remot Szergejt, a 001-est inkább csak akkor vetették be, ha a munkára vezényelt mozdonyvezetőnek csak klasszik M62-esre volt típusismerete. Ferencvárosban lassan tíz éve használnak már remot Szergejeket, érdekes, hogy van még dolgozó, akinek nincs rá típusa...

Kaszálás az iparvágányon (Vörös Attila képei)

Az iparvágány nemcsak a hangulatos táj, a világvége hangulat miatt érdekes. A gaz is jócskán benőtte a pályát, a sóderes alapon komoly vegetáció képes elburjánzani. Az első tehervonatok ebben a gaztengerben fordultak meg a sóderbányában. Bár látványos volt a vasútbarátoknak, a kora reggeli harmatban a gépnek nem könnyíti meg a dolgát, ha még a sok növény miatt is csúszkál a sín. Az iparvágány egy szakaszán öt (5) kilométer per órás sebességkorlátozás van, itt nem nagyon lehet lendületet szerezni az állomás előtti emelkedőhöz... Ki is küldtek egy kéttagú brigádot, hogy nyírják le a gazt, elmondásuk szerint úgy egy hét alatt érnek végig az ötkilométeres iparvágányon.

A 314-es döcög a bánya felé egy jókora üres szerelvénnyel a már lekaszált szakaszon

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!