Mi az a tíz év?! – hördülnek fel, akik már nem gyerekek. Mégis, az elmúlt évtizedben rengeteg dolog változott a vasúton, néhány pedig időtlen életét éli azóta is. De mi történt 2007. április 21-én, pénteken?

Van az úgy néha, hogy az ember csak kiáll a hozzá legközelebb levő vasútvonal mellé egy pár órára. Aztán jön, ami jön, lefotózza. Tíz éve ezen a napon a klasszikus budafoki fotóhelyet választottam, amiben azért annyi szándékosság mindenképpen volt, hogy akkoriban egy százhalombattai kirohanóst valami miatt az ÖBB egyik Taurusával továbbították.

A 009-es Tau robog a 40a-n Százhalombattára. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

Amíg a fönti Taurusra vártam, eljött mindenféle szilis vonat. Sittes és kevésbé sittes ingák, szép By-kocsik. A pécsi Intercity is ránézésre igen kulturált kocsikkal járt. És ami a legnagyobb változás azóta: a 30a vonalnak megépült a második vágánya. Sokkal jobb lett a vonal kapacitása, ezt ki is használják: manapság hemzsegnek a fehérvári vonalon az ablakos vonatok, főleg Flirt motorvonatokkal találkozhatunk. Tíz éve még csak az első vonat, az 5341 001-es volt forgalomban és nem látszott, hogy mára 123 tagú flotta szolgál majd a Startnál.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!