Magyarországon a cukoripar az 1870-es években robbanásszerűen fejlődött: sorra nyíltak a gyárak és fejlődtek a répatermelő vidékek. Petőházán is felépült a cukorgyár, miután 1876-ban megnyílt a Győr–Sopron vasútvonal. Az iparvágány 1879-ben készült el, azóta özönlött ősszel a répa a háborúkat és a kommunizmust túlélt gyárba. A kétezres éveket azonban nem élte túl: a Magyar Cukor Zrt. 2007 őszén bejelentette a gyár bezárását, a következő évi szezonban már nem érkezett Petőházára cukorrépa, minden szállítmány Kaposvárt vette célba.

A 307-es Bobó húz ki a gyárból egy répaszeletekkel telerakott szerelvényt. A rakományt állateledelnek hasznosítják majd valahol. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Petőházán a cukorgyár kiszolgálását a GYSEV végezte, két-három Bobó ilyenkor állomási tartalékként szolgált a városban. Képeinken a 307-es és a 308-as gépek dolgoznak, néha párban, ha nagy volt a vonat, vagy így fértek el...

* *

Fotós kollégánk magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!