Tíz éve nyáron két olyan M62-es is dolgozott a Dombóvár–Bátaszék közötti 50-es vasútvonalon, amelyek ezen a nyáron is vitézkedtek a tolna–baranyai dombvidéken. Az egyik a 175-ös, ami azóta is dombóvári gép, így végül is nem olyan nagy szám, hogy most is itt láthatjuk tehervonatok élén. Tíz éve azonban a kissé már szakadtas 203-as mozdony is valahogy ide került, és ha már Dombóváron volt, sokszor nemcsak tehervonatok, de a Csörgőhiány miatt személykocsik előtt is bevetették.

A 175-ös tíz éve, 2007 augusztus végén néhány hónapos B-vizsgával, újrafestve így nézett ki:

Hidas-Bonyhád állomásról hoz el egy üres szénvonatot a 175-ös (képek: Vörös Attila)

És most pár napja így. A pirosa elnarancssárgult, ahogy a sárgája is. Ha így folytatja, a 175-ös lesz az első egyszínű Szergejünk, már ahol a rozsda miatt nem lesz foltos. Idén nyáron kivételesen sok munkája volt a dombóvári Szergejeknek, a 40-es vonali hídfelújítások miatt ide terelték a királyegyházi cementmű dunaújvárosi és százhalombattai szerelvényeit.

Terelt cementvonattal robog Őcsény és Szekszárd között

A másik képpárunkon a 203-as Szergej szerepel. Tízéves fotónkon Hidas-Bonyhádról indul gazdag füsttel Csörgőt pótolva Bátaszék felé.

By- és Bhv-kocsikból álló klasszikus vonata élén pompázik a 203-as

Időközben aztán a 203-as is megkapta a neki kijáró teljes felújítást. Az utóbbi években ilyen szépen nézett ki. Állaga megóvását sokban segítette a letétben eltöltött hosszú idő...

Cikón halad egy terelt tehervonattal Dombóvár felé a 203-as

* *

Fotós kollégánk nyitott a magánszektor felé: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!