Mi az a tíz év?! – hördülnek fel, akik már nem gyerekek. Mégis, az elmúlt évtizedben rengeteg dolog változott a vasúton, néhány pedig időtlen életét éli azóta is. De mi történt 2007. február 24-én, szombaton?

Éppen tíz éve közlekedett a Trains.hu szervezésében egy remek különvonat a Hatvan–Kisterenye–Recsk–Kál-Kápolna(–Hatvan) útvonalon. A szerelvényt kifejezetten a vasútfotósoknak rakták össze, a 201-es púpos mögé három szép Bhv-kocsit soroztak. A vasútbarátok remekül szórakoztak, jó visszagondolni erre az útra.

Vasútbarátok fotózzák az egyik legjobb fotóhelyen a púposos vonatot Mátraballa környékén a 84-es vonalon. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

Ma: már akkor is nagy szám volt a Púpos, de ma még a tíz évvel ezelőttihez képest is sokkal kevesebb működő példány van. A 201-es szerencsére ezek között van, bár 2010-ben kigyulladt, 2013-ban felújították. Megfordult a Győr–Siófok fürdősvonatokon, Hatvan és Celldömölk környékén is dolgozott. A 201-esen kívül a 203-as, a 113-as, a 224-es, a 235-ös és a három remot Púpos hadra fogható jelenleg a Start állományában. További egy gépet a MÁV-Nosztalgia üzemeltet, a GYSEV-nél pedig két szintén remot gép van állományban.

A 84-es vonalon a személyforgalmat 2007 március elején megszüntették. Átmenő forgalom nincs, csak a pályás menetek: Udj-vel és permetezővonatokkal szoktak megfordulni Kisterenye és Kál-Kápolna között. Teherforgalom még szerencsére van: Kisterenye felől Mátramindszentig, Kál-Kápolna felől Recskig járnak a kiszolgáló tehervonatok. A remot Dácsiák fás szerelvényekkel járnak a 84-esen. Kampányszerűen Recsken követ is rakodnak, sajnos már elég hosszú idő óta nem volt erre példa.

A szervezőknek bevált ez a program, a 2007-es menet óta 2009-ben és 2012-ben is járt a 84-esen fotósvonat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!