Ugyan, mi az a tíz év?! – legyintenek, akik már nem gyerekek. Mégis, az elmúlt évtizedben rengeteg dolog változott a vasúton, néhány pedig időtlen életét éli azóta is. De mi történt 2007. április 25-én, kedden?

Az esztergomi vasútvonal teljes felújításának legelső eleme volt az Újpesti vasúti híd átépítése. A régi K-híd helyett teljesen új szerkezetet építettek be. A munka 2008 nyarától 2009 tavaszáig tartott. Emiatt a 2-es vonal egyre növekvő elővárosi forgalmával valamit kellett kezdeni. Magyarországon teljesen váratlanul – igen előremutató módon – nem az Árpád hídon csoszogó pótlóbuszokban gondolkodtak, hanem a meglevő óbudai vágánykapcsolatot kihasználva, a személyvonatokat a szentendrei HÉV pályájára vitték, ahol a Margit hídig közlekedtek. Nem Magyarország lett volna persze, ha az indulás előtti hetekben ne lett volna teljes a bizonytalanság, de végülis még épp időben sikerült megegyeznie a BKV-nak és a MÁV-nak. Az akkor érvényben levő jogszabályok szerint ugyanis más társaság járműve nem használhatta a BKV vágányait. Végül is a hídépítés idejére a MÁV-Start a BKV alvállalkozója lett...

Uzsgyi a margit-hídnál – először. A vágányzárban aztán mindennapos volt. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből

Ahhoz, hogy ez a pótlás végül megvalósulhasson, komoly műszaki előkészületeket is kellett tenni. Már egy évvel korábban kipróbálták például, hogy a 2-es vonal jellemző szerelvényei, a Desirók és az Uzsgyik elférnek-e a HÉV-pályán. Galériánkat az első olyan próbamenet képeiből állítottuk össze, amikor a dízel-motorvonatokat Óbudáról levitték a Margit hídhoz.

Májusban nem lesz Vót, elnézést. Ha jól emlékszem, a biokémia szigorlat a bűnös...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!