Hol a legjobb vonatozni Európában? És hol a legkevésbé kellemes? – Első rész
A Telegraph utánajárt. Spoiler: Magyarország nincs a legrosszabbak között!
A Telegraph utánajárt. Spoiler: Magyarország nincs a legrosszabbak között!
Vasárnap hajnal óta ez a két ország hivatalosan is a schengeni övezet részévé vált, de a határnyitás egyelőre csak a légi és tengeri közlekedésre vonatkozik.
Az Európai Bizottság vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogy a CRRC Qingdao Sifang Locomotive kaphatott-e tisztességtelen támogatást. A kínaiak inkább meghátráltak.
Az Európai Unió, az Európai Beruházási Bank (EIB) és az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 560 millió euróval járul hozzá az Észak-Macedóniát Bulgáriával összekötő pálya megújításához.
Már kerékpárokat és síléceket is lehet szállítani Szeptemvri és Dobriniste között.
A bolgár Large Infrastructure Projects (LIP) tervezővállalat elképzelései szerint Bukarestet és Szalonikit is a vasúthálózatba csatolnák.
A bolgár főváros metróvállalata, a Metropolitan JSC 65 millió euróért rendelt nyolc négykocsis, erősebb klímaberendezéssel ellátott szerelvényt.
Megoldható, de előtte el kell utazni Szófiába, a Bulgaria Air ugyanis onnan indítja heraklioni járatát.
Az Európai Bizottság egyezségre jutott Bulgáriával, Lengyelországgal, Magyarországgal, Romániával és Szlovákiával az ukrán gabona szállításáról, melynek nagy része vasúton zajlik.
A Szófiától délkeletre található, egy kilométer hosszú műtárgyat a Szófia–Plovdiv vasútvonal fejlesztésének részeként fúrták ki.
A Szófia közelében található bozsuristei ipari parkban megépített létesítmény a nyugat-bulgáriai ügyfelek által megrendelt, a kikötőben kirakodott konténereket fogja kezelni, melyeket vasúton szállítanak a terminál és a kikötő között.
A lett vasúttársaság teherfuvarozási ága a napokban kapta meg a biztonsági tanúsítványt, mellyel étolajat szállíthat egy amerikai felvásárlónak.
A Görögországot a bolgár–román határral összekötő szállítási folyosó évi 650 millió eurónyi árut terelne át a tengerről a vasútra.
A magyar, a török, a bolgár és a szerb közlekedési miniszterek Isztambulban találkoztak a Budapest és Isztambul közötti vasúti infrastruktúra fejlesztése, ezáltal a vasúti árufuvarozás elősegítése érdekében.
A támogatásnak köszönhetően folytatódhatnak az infrastruktúra-fejlesztések, kezdve a burgaszi kikötővel, mely az észak-déli és a kelet-nyugati összeköttetések új kapujává válhat.