Guiness-rekorder a Stadler Flirt H2 motorvonata
A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Hat alternatív hajtású Flirt H2-t hívott le az amerikai állam közlekedési hatósága (Calsta), így már tíz környezetbarát szerelvény szállíthatja majd az utasokat.
A Ferrovie della Calabria (FdC) regionális vasúttársaság három 950 milliméteres nyomközű szerelvényt vásárol a már korábban rendelt hat mellé.
Szaúd-Arábia nemzeti vasúttársasága (SAR) az Alstommal közösen vizsgálja meg a hidrogén-üzemanyagcellás Coradia iLint motorvonatban rejlő lehetőségeket a főváros Rijád környékén.
Egy Class 071-est alakítanak át. Ha a tesztek sikerrel zárulnak, a teljes mozdonysorozattal megteszik.
Ma még főleg az űrrakéták hajtóanyaga, de hamarosan a kamionok és a buszok is hidrogénre térhetnek át, sőt a gyárak működésében is kulcsszerepe lehet, használatával akár 2050-re karbonsemleges lehet a világ.
Nem az a kérdés, hogy szükség van-e a vasúton a hidrogéntechnológiára, hanem az, mikortól lehet bevezetni. Interjú Ludvig Lászlóval, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatójával.
Az SM42-6Dn sorozatú tolatómozdony egy tankkal huszonnégy órányi tolatásra képes. A lengyel gyártó egy hidrogénes motorvonat kifejlesztésén is dolgozik.
Egyelőre futkározik körbe-körbe, de az álmainkban már a füredi személy hidrogénmeghajtású és a Helikon Interregio akkus motorvonata keresztez Tapolcán...
A DB Energie már át is alakította a létesítmény töltőállomását az alternatív üzemanyag tankolásához.
Két évig tesztelik a Škoda H'City autóbuszát a cseh fővárosban.
A tolatómozdony a PKN Orlen egyik telephelyén dolgozik majd a jövő évtől.
A futópróbákon felül a tankolási folyamatot is alapos vizsgálatnak teszik ki.
Tizennégy Alstom Coradia iLint áll forgalomba Alsó-Szászországban, hozzájárulva a világ legzöldebb vasúti hálózatához.
Többrészes cikksorozatunk első epizódjában az amerikai SBCTA-nek épített, hidrogénüzemű Flirt H2 motorvonatról számolunk be.