Elkészült és várhatóan év végéig hatályba lép a Balaton új nádtérképe, amelynek készítése során több száz illegális kikötőhelyre és feltöltésre bukkantak.
tovább»
Folyam-tengeri hajózásos történelmi búvárkodásunkban legutóbb az 1959–1966 között épült hajókról emlékeztünk meg. De hogyan fejezték be pályafutásukat ezek a vízi járművek?
tovább»
Korábban az 1950-es évek végéig követtük nyomon a magyar ipar által gyártott folyam-tengeri hajók fejlődését. Ekkor – 1958 decemberében – új, továbbfejlesztett hajó típus készült a korábbi tapasztalatok alapján; ebből lett a Hazám sorozat.
tovább»
A Rákóczi motoros gépészete még az elpusztíthatatlan, nehéz és folyton olajos technológiát idézi, ahol az öttonnás főgép percenként 200-at forog.
tovább»
Az első három Duna-tengerjáró megépültével nem zárult le a sorozat építésének története: lássuk, hogyan teljesített a magyar tengerihajó-építő ipar a háborús években. tovább»
Tarlós István nyilatkozata szerint hírlapi a kacsa a katamaránok vásárlása. A dunai hajózás mellett többek között a BKV helyzetéről és jövőjéről is beszélt.
Tengerhajózás tenger nélkül: az első nagy világégés után a politikai és gazdasági értelemben is szűk határok között rekedt Magyarország megtalálta annak a módját, hogy termékeit eljuttassa a világpiacra.
tovább»
A Fővárosi Közgyűlés következő ülésén napirendre veszik, hogy a BKV járműflottáját hajókkal egészítsék ki. Nem ez az első ötlet, már több hajót is terveztek erre a célra. tovább»