„A közbeszerzési dokumentációt még harmincketten kérték le, ám a hatalmas üzletre végül csak ketten jelentkeztek: egy CRE és egy Strabag–CCCC 2018 jelű konzorcium – derült ki a projekt koordinálására alapított Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. (KMV) válaszából. (...) Azt már nem árulták el, hogy pontosan milyen cégek vannak a fantázianevek mögött. A Strabag mindenkinek ismerős lehet, a CCCC pedig akár a China Communications Construction Co., Ltd. szokásos rövidítését is takarhatja. Ez a tőzsdén jegyzett, de többségi állami tulajdonban álló társaság a legnagyobb infrastruktúra-fejlesztő a Kínai Népköztársaságban” – jelent meg a Fonódón.

 Tehervonat dönget Szilivel az áhított kínai konténerekkel Európa szíve felé a 150-esen (Vörös Attila felvételei)

A KMV a küldött válaszában arról is ír, hogy mindkét konzorciumban vannak magyar és európai szereplők is, és azt is teljesen normálisnak tartják, hogy kínai társaságokkal fogtak össze az európai vállalkozások, és nem akartak önállóan indulni.

 Traxx repíti az ingázó tömegeket Belgrád felé!

Az azért ne feledjük, és erre a Fonódó is utal, hogy „a kínai kormány lényegében megakadályozhatja az egész projektet, ha netalán nem a neki tetsző győztest hoznák ki. Egy hozzájuk tartozó bank adja ugyanis a szükséges forrás nyolcvanöt százalékát, és az ajánlatkérő azt is kikötötte, hogy ha nincs pénz, alá sem írja a szerződést a kivitelezésre, illetve ha már ez megtörtént, akkor érvényét veszti a kontraktus. Márpedig a kínaiak jóindulatát úgy lehet a legegyszerűbben biztosítani, ha kínai cégekkel közös konzorciumban indul a pályázó.”

Ha a 150-es vonallal kapcsolatban szeretne tájékozódni honlapukon, akkor itt a 150-es címkénk, kattintson rá bátran!

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!