Kettőezerhúszban várhatóan kétszáz napot vesz majd igénybe a Mannheim és Stuttgart közötti nagysebességű pálya rekonstrukciója, amelyet erre az időszakra teljesen lezárnak: 1991. óta, az elmúlt huszonhat évben, elhasználódott, az üzemeltető szerint komplett átépítésre szorul.

Hockenheimben épült a szakasz egyik futurisztikus állomása, itt még a Rheingold IC-vel látható (fotó: Klaus D. Holzborn)

A vágányokat, a váltókat, a felsővezetéket és az oszlopokat is felújítják, cserélik. A vonalszakaszt naponta körülbelül kétszáz szerelvény használja. Hogy a nagyobb fennakadásoknak elejét vegyék, a 2020 áprilisában induló munkák előtt már fél évvel intenzív tájékoztatókampányba kezdenek, hogy a változásokra mindenki felkészülhessen és alternatív útiterveket dolgozhasson ki.

A pálya átadása előtt az akkori Intercity-vonatok a két város közötti távolságot nyolcvan perc alatt tették meg, a nagysebességű pályán már csak harmincnyolc percre volt szükségük ehhez. A 99 kilométer hosszú vonalon tizenkét alagút és hat völgyhíd található, a pályasebesség 280 kilométer per óra. Az észak–déli nagysebességű pályához képest – amely három évvel korábban készült el Würzburg és Hannover között – ezt a pályát nem csak az InterCityExpress használja, hanem a regionális forgalomban is szerepe van, sőt, éjjelente még tehervonatok is járnak rajta. Valószínűleg az erőteljesebb használat okozza, hogy a pályák közül először ehhez kell hozzányúlni.

A nagysebességű vonal és a kiváltására alkalmas pályaszakaszok (illusztráció: kjunix)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!