A Körös-híd a Körös-folyó árterét és medrét Kunszentmárton közelében keresztezi. A híd teljes hossza 450 méter. A kilenc nyílású híd három részből áll: a jobb parti két nyílású ártéri hídból, a mederhídból és bal parti hat nyílású ártéri hídból. A híd cölöpalapozással készült. Az építés során összesen száznyolcvan cölöpöt használtak fel 5959 méter hosszban. Az ártéri híd pillérei vasbetonból készültek és oszlopos formájúak. Ezekhez a kivitelezés során összesen 16 ezer 200 köbméter betont használtak fel.

(fotók: NIF)

Az ártéri hidak üzemben előre gyártott feszített gerenda tartókkal készültek. A százhetvenhat egyenként ötvennégy tonnás, 42,8 méter hosszú tartó szállítása és beemelése különleges logisztikai feladatot igényelt. A mederhíd felszerkezet egynyílású, 100 méter hosszú, acél pályaszerkezetű, acélrudakkal függesztett ívhíd. A híd keresztmetszeti elrendezése 2×2 forgalmi sávos kocsipálya mindkét oldalon üzemi járdával. A híd támaszköze kilencvennyolc méter. Az acél felszerkezet 1440 tonna tömegű, a mozgatásához szükséges segédszerkezetek (a csőcölöpök, jármok, bakok, csúszkák, szerelőcsőrök, ívszerelő állványok) súlya meghaladja az ötszáz tonnát.

Az M44-es gyorsforgalmi út megépítése stratégiai fontosságú nem csak Jász-Nagykun-Szolnok megye, hanem Magyarország életében is. Az építés Tiszakürt és Kondoros között az ütemezésnek megfelelően halad. A földmunkák a végéhez közelednek. Minhárom szakasz esetében már több tíz kilométer hosszon elkészült a centmentstabilizációs alap és az alap aszfalt réteg is. A műtárgyak nagy részén a gerendák a helyükön vannak. Az acélszerkezet naponta átlagosan harmincöt métert halad előre, így várhatóan hét napra van szükség a szerelőtérről a végleges pozícióba történő teljes mozgatáshoz. Ez azt jelenti, hogy várhatóan jövő hét kedden már a helyén lesz a Körös-híd acélszerkezetű mederhíd szakasza.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!