787: egyelőre nem lesz sokkal hosszabb

iho/repülés   ·   2012.08.17. 08:00
K65508-06_cim

Az amerikai gyártó nem sieti el a most készülő modellekhez képest hosszabb Dreamliner kibocsátását. A cég 787-es műszaki projektvezetője, Mike Sinnett, egy interjúban azt közölte, talán az évtized végére lesz aktuális ez a lépés.

A boeinges vezető szerint egyelőre „nincs késztetés” a légitársaságok felől ennek a fejlesztésnek a beindítására, és Sinnet egyelőre úgy véli, még az igazgatótanács elé is korai lenne vinni ezt a kérdést.

Mint ismeretes, a kompozitépítésű Dreamlinert ebben a pilllanatban a 787-8-as változatban gyártják, 210-250 személyre, legutóbb az Ethiopian Airlines vehette át első ilyen gépét a típus első afrikai megrendelőjeként. A nem sokkal nagyobb, maximum 290 személyes 787-9 es feltehetően nem is a megnövelt férőhely, hanem inkább a még nagyobb hatótávolság (15 700 kilométer) miatt lehet vonzó a légitársaságoknak.

Noha a 787-10-esről valóban már szó esett a piacon és a repülőszalonokon, egy ilyen változatnak a lehetséges paraméterei egyelőre nem szerepelnek a Boeing típuscsalád-ismertetőjében. Gyanítható, hogy az amerikai gyártó nem akarja saját, már bejelentett programja elől elvenni a piacot, a népszerű 777-es gépcsaládnak ugyanis tervezik a továbbfejlesztését, amelynek legkisebb 8X, illetve az ultranagy hatótávolságú 300-350 személyes 8LX jelölésű változata már „beleérne” a 787-10-es kategóriájába és teljesítményzónájába.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.