Nem mindennapi jelenség, hogy a ČD egyenruhás Railjet-szerelvényt más mozdony továbbít, mint az osztrák Taurus. Rendkívüli fordák, vagy karbantartások miatt megesik, hogy kék helyett vörös ÖBB-s Taurus cibálja a cseh railjetet, sőt júniusban már a Vectront is kipróbálták a szerelvény elejére állítani, de ilyen még nem volt: az 1978-ban gyártott, majd a kilencvenes évek elejétől fokozatosan felújított Banán (néha Patkány) becenévre hallgató 151-es sorozatú mozdony állt a szerelvény élére.

Pavel Stejskal fotója nem egy sci-fi, vagy éppen photoshop, Česká Třebová állomásnál hasít a kék Banán a railjet élén (fotó: railpage.net)

A Cseh Vasutaknak nincs elég Pendolinójuk a Prága és Ostrava közötti SuperCity járatok kiszolgálására, hiszen a szerelvények fiatalítókúrán esnek át egyenként, és a Studenkánál összetört 003-as szerelvény sem tért még vissza a forgalomba (bár már Csehországban van a megjavított rész is). A szerelvényhiány miatt egyes SuperCity járatokat lefokoznak InterCityre, majd ezekre vetik be az egyik cseh railjet szerelvényét. Július első szombatján az IC 511-es járatára épp a 151.004-es gép jutott. Kéknek kék, az fix, a többi pedig ízlés dolga.

A 003-as Pendolino szerelvényének megjavított és épségben maradt részét már összekapcsolták, jelenleg a ráncfelvarrást végzik az utastéren, információink szerint július végén, vagy augusztus elején áll majd újra szolgálatba. Addig hétvégenként az 511/510/509/502-es Pendolinókon Banánokat láthatunk.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!