A tervezett időpontra, elkészült Hajdúszoboszló és Ebes állomások között a jobb vágány nyíltvonali szakaszának Ebesi állomás előtti 1000 méter hosszú korrekciós nyíltvonali szakasza, valamint Ebes állomás páros fejében, a jobb oldalon beépültek a nagysugarú kitérők. Megtörtént a kapcsolódó felsővezeték átalakítása, kiépült az ideiglenes térvilágítás és az egyenlőre még csak ideiglenes biztosító berendezés is csatlakozott a nyíltvonali berendezéshez – még egy hónap sem telt el a korábbi forgalomba helyezés óta.

A frissen átadott korrekciós szakasz Hajdúszoboszló–Ebes között. A képre kattintva galéria nyílik (a szerző felvételei)

A bizottság tagjai az idei tél igazi első napján, a december 3-ai hóesésben vizsgálta a bizottság az elkészült új vágányszakaszt, az új kitérőket, és egyéb létesítményeket, valamint a munkához kapcsolódó dokumentációt. Beutazást is tartottak a GYSEV 333-as pályaszámú Szilijével, hogy megvizsgálják a kivitelező által készre jelentett szakaszt: a Hajdúszoboszló–Ebes közötti sínpár jobb vágányának korrekciós szakasza az átépítés után 120 kilométer/óra sebességű közlekedésre alkalmas, a vonali biztosítóberendezés üzemszerűen működik, és a felsővezeték is hibátlanul „teljesít”, továbbá a teljesen új elrendezésben megépülő Ebes állomás jobb oldala is a kiépítési paraméterek szerint helyezhető forgalomba.

Bejárás

A beépített nagysugarú vágánykapcsolaton – hangsúlyozva a forgalom felvételének ideiglenes jellegét – egyelőre csak egyenes állású váltókon lehet lehet közlekedni, a kitérő irányt az állomási biztosítóberendezéssel együtt december 8-án helyezik majd üzembe. Technológia kötöttség miatt 48 órán keresztül 80 kilométer/óra sebességkorlátozással került forgalomba a nyíltvonali szakasz, valamint Ebes állomás új, kitérői; 48 óra elteltével, az üzemeltető újabb beutazását követően, a vonalra jelenleg engedélyezett 120 kilométer/óra sebesség lép életbe.

A téli leállást követően, 2018 tavaszán folytatódik a 100-ason a vágány átépítésekkel járó munka, amelynek kivitelezője az RV 2020 Konzorcium. Tagjai: a V-Híd Építő Zrt. és az R-Kord Kft.

Az eseményen szerzőnk jubilált, immár ötvenedszer vezette a pálya átadhatóságát vizsgáló bizottságot, ám itt az ideje, hogy átadja a terepet a fiatalabb kollégáknak. Szabó István 2018 tavaszán nyugdíjba vonul, az iho.hu szerkesztősége megköszönvén munkáját sok sikert és jó pihenést kíván.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!