A csehek hőgutát kaptak

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2018.08.14. 16:00
viz_01

A Cseh Vasutak két nagy közbeszerzési pályázatot hirdetett ki hatvan villamos motorvonat, valamint hatvan dízel motorvonat megvásárlására, amiket regionális pályákon terveznek használni. A vasúttársaság történetében ez az egyik legnagyobb volumenű tender. Van viszont kisbetűs rész is: csak keretszerződésről van szó, a ČD nem köteles az összes szerelvényt lehívni. A két versenypályázat együttes értéke 15 milliárd korona, ami bizony 180 milliárd forint. Nemrég arról írtunk, hogy a távolsági járatokra tervezett kocsifelújítási programba kezdtek, most pedig a regionális vonatok kerültek a fókuszba.

A Cseh Vasutak nem titkolja, előre fel akarnak készülni az országban esedékes, megyék által kihirdetett versenypályázatokra, amelyek a regionális vasúti közlekedés lebonyolítására irányulnak majd. Ezeket 2019-ben írják ki. A hatvan villamos motorvonat kapacitása kétszáznegyven férőhely, a dízel motorvonatok kapacitása pedig százhúsz férőhelyes kell, hogy legyen. A vonatok mindegyike teljesen akadálymentes lesz, modern elektromos utastájékoztató berendezéssel, légkondival, wifivel, s a már szokásos konnektorokkal, USB-csatlakozókkal. A villamos vonatok mindkét Csehországban használt áramrendszer alatt lesznek képesek közlekedni, maximális sebességük 160 kilométer per óra lesz. Összesen három szerelvényt lehet majd összekapcsolni – így hétszázhúsz férőhelyes szerelvényt kap a vasúttársaság.

A ČD jelenlegi dizájnkézikönyve szerinti vizualizációk következnek – itt az 1. osztályú szakasz. A képre kattintva galéria nyílik a České dráhy által közzétett fotókból

A dízel motorvonatok esetében uygancsak három szerelvényt lehet majd egymáshoz kapcsolni, háromszázhatvan férőhelyet szerezve ezzel. A motorvonatok a legszigorúbb jelenlegi károsanyag-kibocsájtási normáknak kell, hogy megfeleljenek. Ugyanúgy, mint az elektromos vonatok, ezek is el lesznek látva ETCS vonatbefolyásoló rendszerrel. A vonatok végsebessége legalább 120 kilométer per óra lesz. A vonatokon első- és másodosztályú szakaszok is lesznek, többcélú térrel, kerekesszékkel utazók számára fenntartott hely is lesz, valamint babakocsik, kerékpárok és nagyméretű poggyász elhelyezésére is lesz lehetőség.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.