A megállapodást a napokban írta alá a mozdonyok teljeskörű felújításával foglalkozó cseh CZ Loko vezérigazgatója, Josef Gulyás és az SŽ-Cargo (SŽ–Tovorni promet) vezérigazgatója, Melita Rozman Dacar.

Négy EffiShunter 1000-es tolatómozdonyt szerez be a koperi kocsirendezésekhez az SZ Cargo (fotó: CZ Loko)

Az új, négytengelyes, nyolcvan tonnás dízel-elektromos tolatómozdonyok Caterpillar C32-es dízelerőforrása 895 kilowatt névleges teljesítmény leadására lesz képes, 267 kilonewton legnagyobb vonóerő mellett. A vontatási generátort a Siemens szállítja. A mozdony hosszabb orr-részében található a segédüzemi berendezések nagy része, a motorhűtés, valamint a pneumatika. A teljesítmény szabályozását és a mozdony teljes vezérlését az MSV Elektronika által előállított rendszer irányítja, melyet sebességtartó automatikával (tempomat), valamint GSM- és GPS-alapú távdiagnosztikával is felturbóztak. A jármű lassítását és rögzítését DAKO légfék és rugóerőtárolós kézifék garantálja. A gép maximális üzemi sebessége száz kilométer per óra.

Az EffiShunter 1000-esek a SŽ-Cargo flottájában jelenleg üzemelő dízelmozdonyoknál huszonöt százalékkal lesznek hatékonyabbak, továbbá kevésbé zajosak és eleget tesznek napjaink környezetvédelmi előírásainak is. Az új mozdonyokkal a vasúttársaság jelentősen csökkentheti a karbantartási kiadásokat és az üzemanyagköltségeket, emellett a járműflotta üzemkészsége is javul.

Az SŽ-Cargo a négy mozdonyt a szlovén vasúthálózat legfontosabb teherpályaudvarán, Koperben fogja használni, ahol naponta akár ezerkétszáz tehervagont rakodnak be és ki. Az EffiShunterekkel a társaság növelheti a szolgáltatás szintjét az árufuvarozás terén, ahol szoros piaci verseny zajlik – jelenti a Railway Pro.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!