Bár a Stuttgart és Berlin közötti magán-távolságivonatot az utasok szerették, ez mégsem volt elég ahhoz, hogy a vállalkozás anyagilag ne dőljön be. Májusra a Locomore-ból csak romok maradtak és bár több lehetséges további üzemeltető neve is felmerült, mint megmentő, mindezekből nem lett semmi. Miután augusztusban megpróbálkoztak a cseh Leo Express segítségével az újraindulással, a gumikerekű oldalon találták meg a megfelelő üzleti partnert, a Flixbus nevű, távolsági buszjáratokat üzemeltető cégben. A Locomore jegyeit a Flixbus értékesíti, beépítve a saját jegykonstrukciói közé és a cég nagyon elégedett az jegyeladások eredményével.

A Flixbus szerint az intermodális, átszállásokkal operáló utazási piac hatalmas, ezért a busz és a vonat értelmesen tudja kiegészíteni egymást. André Schwämmlein ügyvezető példaként említi a Stuttgart és Hamburg között értékesített jegyeiket, amelyek Stuttgarttól Hannoverig vonatra, onnan tovább Hamburgig a Flixbus gumikerekű járataira szólnak.

Locomore-szerelvény a berlini főpályaudvaron (forrás: dpa)

A Flixbus eddig ebben a konstrukcióban hetvenezer jegyet értékesített, ugyanebben a negyedéves időszakban a Deutsche Bahn Intercity- és ICE-járatait 35 millióan vették igénybe. Ugyanakkor a karácsonyi forgalom még meglepetésszerű emelkedést is hozhat, ennek érdekében a cég a Hamburg és Köln közötti vasúti összekötettést is reaktiválja december 22. és január 2. között. Ezen a vonalon az üzemeltetési partner a Partner BahnTouristikExpress GmbH, nürnbergi székhellyel.

A Flixbus szerint a fő üzletág továbbra is a távolsági buszközlekedés marad, szeretnék tovább bővíteni a belföldi és az európai hálózatot, de nem mehettek el amellett, ami a busz- és vasúti közlekedés kooperációjának témájában Csehországban és Ausztriában történt. A jelenlegi ötszáz belföldi megállóhely listája áprilistól további száznegyvennel bővül.

A cég a Deutsche Bahn felé kritikát is megfogalmazott, úgy látják ugyanis, hogy a jegyeik a vasút jegyértékesítő rendszerében hátrasorolódnak. A vasút elismerte, hogy novemberben két Locomore-járatra valóban rossz adatokkal kínálták a jegyeket, de ennek okát a Flixbus hiányos adatszolgáltatásában jelölte meg. Ugyanakkor egyértelműsítette, hogy a vasút szándéka, hogy a Flixbus jegyei is azonos súllyal jelenjenek meg a vasút jegyértékesítő rendszerében, mert nem szeretnének senkit hátrányos helyzetbe hozni. A több nagyságrendbeli eltérés a DB és a Flixbus értékesített jegyeinek mennyisége között értelmetlenné is tenne mindenféle diszkriminációt.

A Locomore indulásnál azt a célt tűzte ki, hogy napi ezer jegyet értékesítsen, ennek hiányában kellett májusban csődöt jelentenie. Az elmúlt negyedévben az eredeti célok szerint kilencvenezer jegyet kellett volna kiadnia, a hetvenezres szám ettől nem is marad el drámaian.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!