A legelső, kifejezetten különjárati célra vásárolt autóbuszok a hetvenes évek közepén alakult Malév Air Tours utazási iroda részére érkeztek. A zömmel 1979-80-as gyártású ős-250-esek (250.43, 44, 45) könnyen felismerhetőek a végig osztatlan ablakukról, valamint a tetejükre szerelt légkondicionáló berendezésről. A buszok strapabíróságát jól jellemzi, hogy néhány kocsi közülük még manapság is forgalomban van, immáron magánkézben.
Egy 1979-es gyártású ex-Malévos 250.44-es Gyöngyösön...

... kollégája, egy 250.45-ös a Városligetben
A kétszázas Ikarusokkal egy időben érkezett a Malévhoz három Setra S210H midibusz az NSZK-ból, amellyel a kisebb csoportok utaztatását végezte a cég. A háromból két kocsi megérte az átrendszámozást is, valamikor a 90-es évek elején adták el, sorsuk azóta ismeretlen. Az első 300-as családba tartozó Ikarus 1988-ban érkezett: a két, impozáns, Scania alvázas háromtengelyes 396.68 típusú busz az átrendszámozás után az ADY-337, 338 rendszámot kapta.

A háromtengelyes 396-os a Városligetben. Jelenleg a busz egy utazási irodáé

A háromtengelyeseket közvetlenül a rendszerváltás után követte két kisebb társuk, az AVC-694-695-ös rendszámot kapott Ikarus 350.02-esek 1991-ben kerültek állományba a repülőtéren. Jelenleg mind a négy IK 300-as kocsi magánkézben van, fehérre fényezve találkozhatunk velük az utcán.

Az egyik Malévos 350-es gyári fényezésében<br/>(Forrás: Ikarus archívum)

Az AVC-695-ös, eladása után nem sokkal, még Malévos festésben. A kocsit azóta átfényezték fehérre<br/>(Könözsi Gábor felvétele)

Még ugyanebben az évben érkezett két további IK 396-os a repülőtérre (CBD-878, CKA-507), de nem különjárati, hanem üzemi célra: a légi forgalmat irányító LRI használja a kocsikat munkásszállításra.

Az LRI 396-osa az Erzsébet téren

Végül szót kell ejtenünk a repülőtér legkülönlegesebb buszáról: 1989-ben mutatta be az Ikarus a DAF alvázra épült IK 480-as típust, ami később Angliában szép karriert futott be. Az egyik, hagyományos balkormányos bemutatóbusz sokáig a repülőtéri tűzoltóságot szolgálta, a keveset futott, igen jó állapotú autóbuszt végül 2009-ben vonta ki állományából a repülőtér, a nagyközönség is ekkor láthatta először a buszt. Érdekesség, hogy egészen selejtezéséig megvoltak az eredeti reklámfeliratok a buszon! A kocsi végül némi átalakítás után Hatvanba került, jelenleg is ott lehet vele találkozni.

A különleges festésű Ikarus 480.94-es bemutatóbusz a Gellérthegyen<br/>(Forrás: Ikarus archívum)

A 480-as a repülőtérről történő kivonása után egy budapesti telephelyen. Jól láthatóan még az eredeti reklámszövegek is megvannak a buszon<br/>(fotó: Könözsi Gábor, a külön nem jelölt felvételeket a szerző készítette)
Ezzel véget ért a repülőtéri Ikarusok története. Mint láttuk korábban, a repülőgépre ráhordó járaton Neoplan Cobusok járnak, a különjárati flottát leépítették. A dolgozókat Mercedes mikrobuszok szállítják a repülőtérre, a belső közlekedést pedig Volkswagen Kutsenits midibuszokkal oldják meg. Jelenleg már csak a két LRI-s 396-os, valamint a múzeumi célra megőrzött Malévos 280-as emlékeztet a korábbi, Ikarusos időkre.