A nyár utolsó nekifutása

Kemsei Zoltán   ·   2013.08.30. 14:40
00

A mai középkorúak talán még emlékeznek a hetvenes évekbeli Erzsébet királyné útjára: kéttengelyes, pótkocsis szerelvények csörömpöltek végig békésen a 67-es viszonylaton, talán attól a típustól nem is várhattunk többet. Az ezredforduló környékén megjelent hannoveri villamosoktól azonban siralmasnak tűnik a vánszorgás – a zuglói, újpalotai vonalszakaszt sohasem emlegették Budapest leggyorsabbjai közt.

A felújítással járó forgalmi változások térképe<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(forrás: BKK)

A Közép-Budát átfogó vágányfelújítások augusztus 20-ára hellyel-közzel véget értek (egyedül a Fehérvári úton kértek halasztást a közművek cseréje miatt), az utolsó nyári hetekre az Erzsébet királyné útjára és Újpalotára vonultak fel a kivitelezők. Teljes felújításra itt nem volt lehetőség, de a legkritikusabb szakaszokon néhány, igen makacs lassújelet talán sikerül kigyomlálni.

Terelt 62A villamos...<br>(a szerző felvételei)

Az Erzsébet királyné útján és a Kolozsvár utcában a leromlott állapotú nagypaneleket és a síneket cserélik ki, az újpalotai S-kanyarban (a Fő térnél) az útátjárók épülnek újjá, a lassújelekkel tűzdelt szakaszokon új betonaljas pályát fektetnek. A BKK közleménye szerint számos, 5-10 kilométer per órás csigamenet küszöbölhető ki ezzel (a mellékelt képek egyikén épp egy harmincas szerepel, de az ominózus szakaszon), és az új pályának köszönhetően a zaj- és rezgéscsillapítás is jobb lesz.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek