Csúcsidőre jelenleg kevés a hadra fogható Desiro motorvonat, így egyelőre augusztus 4-éig számol a Start egy csörgős szerelvénnyel a 142-es vonalon. További mozdonyos vonatokat nem tervez indítani a vasúttársaság, és a meglevő egytől is szabadulnának, most is csak akkor vetik be, ha muszáj. Kérdésünkre, hogy legalább a nagyobb utasterhelésű járatokat adják-e ki a négykocsis szerelvénnyel azt a választ kaptuk, hogy bár törekednek erre, a csörgőzés operatív jellege miatt ez sokszor nem sikerül. Pedig a négy csíkos Bhv-nak a kapacitása épp háromszorosa a sokszor a reggeli csúcsban is csak szólóban kiadott Desiro motorvonaténak.

Ócsára érkezik a 156-os Csörgő és posta-Bhv-kból kiállított szerelvénye. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Rákérdeztünk, milyen fejlődési pályát lát a MÁV a lajosmizsei elővárosi vasútvonalban. A válaszokból kiderül, hogy a vonal teljes rekonstrukciója és villamosítása is tervben van. A felújítás után a pályasebesség 80–100 kilométer/órára növekedne, így Lajosmizséig a vonatok menettartama hozzávetőlegesen 45 perccel csökkenne, és lehetőség nyílna sűrűbb menetrend bevezetésére. A villamosításnak hála nagyobb kapacitású villamos motorvonatok közlekedtetésére is lehetőség nyílik majd.

De mikor? Mivel nagyon sokba kerül ez a fejlesztés, az építkezés legkorábban a következő uniós pénzügyi ciklusban indulhat el. Hazai forrásból csupán lokális beavatkozásokra futja, a lassújelek felszámolása a fő cél. A személyvonatok a Nyugati pályaudvar és Lajosmizse közti 62 kilométeres utat 2 óra 15 perc alatt teszik meg, ez alig harmincas átlagtempót jelent.

A kívülről fagerendákkal megtámogatott Inárcs-Kakucs állomásépület, szépen cseperedő fával a tetején

A régió egyébként meghálálta az elmúlt évtized fejlesztéseit. Kérdésünkre a MÁV azt az információt adta, hogy húsz százalékkal nőtt meg az utasszám, amikor a személyvonatokat bevezették Kőbánya-Kispestről a Nyugati pályaudvarra és amikor bevezették az órás ütemes közlekedést. Ehhez az kellett, hogy Inárcs-Kakucs és Gyál állomáson (újra) lehessen a vonatoknak keresztezni. Sajnos azonban jelenleg a vonal kimaxolja a lehetőségeit, 2013 óta stagnál az utasszám. A hogy a vasúttársaság írja: „a vonal térsége sűrűn lakott elővárosi terület magas mobilitási igénnyel, viszont az elavult infrastruktúra miatt a vasút részesedése az utazási módok közül jelenleg alacsony.”

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!