A Sanchi egyelőre a tengerfenéken marad

iho/hajózás   ·   2018.02.03. 08:45
tanker_katasztrofa_tz_kislid

Mint ismeretes, az iráni tanker január 14-én gyulladt ki és több robbanás után elsüllyedt, miután egy kínai teherhajóval ütközött a kínai partok előtt, a Kelet-kínai tengeren. Eddig harminc legénységi tagot tartanak eltűntként nyilván. Most a kínai hatóságok arról döntöttek, hogy a roncsot nem emelik ki.

A rakonány értékét 60 millió dollárra becsülik (fotók: AFP)

A térségben uralkodó áramlatok, a hajó pozíciója és a roncs súlya miatt teljesen valószerűtlen, hogy a roncsot valaha is a felszínre hoznák, mondta Zhi Guanglu, a kínai közlekedési minisztérium mentésekért felelős hivatalnoka.

Amennyiben viszont a körülmények megengedik, lehetséges búvárokat küldeni a hajóhoz, akik a roncsot közelebbről megvizsgálva választ adhatnak arra a kérdésre, hogy valójában mekkora is a környezetszennyezés mértéke. A hivatalos nyilatkozatok szerint az olajszennyezés „bizonyos hatást gyakorolt” a régió tengeri élővilágára.

Zhi Guanglu szerint a parti vizeken viszont semmiféle szennyezettséget nem lehet észlelni. A megelőzési munkálatoknak, a szélnek és a hullámoknak köszönhetően a kezdetben mintegy 300 négyzetkilométeres olajszőnyeg harminc négyzetkilométeresre zsugorodott össze.

Az utolérhető adatok szerint a hajó 113 ezer tonna különleges olajpárlatot szállított, ezen felül még ezer tonna üzemenyag is volt a fedélzeten. A hajó úgy süllyedt el, hogy a rakomány nagy része még nem kapott lángra. A mentés során csak három legénységi tag maradványait találták meg. A kínai közlekedési minisztérium szerint a Sanchi 115 méter mélyen fekszik a tengerfenéken.

Próbálják oltani az égő tankert

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.