A vonatok az észak-hollandiai Frízföld és Groningen tartományokban fognak közlekedni a 2020. decemberi menetrendváltástól az Arriva tizenöt évre szóló, úgynevezett Noordelijke Lijnen-koncessziója értelmében.

Az Arriva hatvankilenc Stadler-dízelmotorvonatának karbantartását nyerte el a svájci gyártó (forrás: Railway Gazette)

A Railway Pro szerint a napokban aláírt megállapodás ötvenegy meglévő GTW 2/8-as és GTW 2/6-os dízel szerelvényt, valamint tizennyolc új Wink-dízelmotorvonatot érint. Előbbi járműveket a Stadler fel is újítja, továbbá akkumulátorokkal látja el a visszatápláló, úgynevezett regeneratív fékezés támogatása érdekében. A második generációs biodízellel, vagyis hidrogénezett növényi olajból (HVO) és zsírhulladékokból, például sütéshez használt zsiradékokból készülő üzemanyaggal hajtott Deutz-dízelmotoros Winkeket az Arriva tavaly novemberben rendelte meg százhetvenmillió euró értékben. A környezetbarát járművekbe is akkumulátoros regeneratív fékrendszert építenek be. A hollandok 2025-re szeretnék a Leeuwarden–Groningen vonal egy részét másfél kilovoltos egyenáramú rendszerrel villamosítani. Ha ez megvalósul, a biodízeles erőforrás kikerül a Winkekből, a felsővezeték nélküli szakaszokon pedig az akkumulátorok táplálják majd a vontatómotorokat.

A megállapodás egy hasonló, 2006 óta létező kontraktusra épül, és magába foglalja a leeuwardeni karbantartóbázis harmadik vágányának kiépítését, valamint további munkaerő alkalmazását – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!