Nem is olyan rég, 2017. áprilisában még a Solaris Bus & Coach és a Stadler alapította a Solaris Tram nevű közös vállalatot, ami a lengyel buszgyártó CAF általi felvásárlásakor a Solaris-portfólió tagjaként került részben spanyol kézbe. Úgy tűnik, a CAF-nak inkább a Solaris elektromos megoldásai és a multimodális irányban való fejlesztés a fontos, így a lengyelországi Środa Wielkopolskában található villamosvasúti járműszekrényeket készítő gyárat átengedte a Stadlernak.

Az első Solaris Tramino Krakkóban (fotó: Tomasz Bielecki/MPK Kraków)

A CAF kezében lévő részvények megvásárlásával a Stadler egyedüli tulajdonosává válik a Solaris Tramnek, a CAF pedig törlesztheti a Solaris Bus & Coach megvásárlásához felvett hitelt. A Stadler egyből bejelentette azt is, hogy a kétszázötven alkalmazottal dolgozó üzemet 65 millió złoty (4,9 milliárd forint) költségből bővítik és felkészítik a legújabb hegesztéses technológia alkalmazására.

A másfél éves Solaris Tram és a Siedlcében található Stadler Polska jelenleg Krakkó és Ostrava számára gyárt villamosokat és a jövőben is természetesen együtt indulnak majd a meghirdetett lengyelországi és külföldi villamos beszerzéseket célzó közbeszerzéseken.

A Krakkónak gyártott harmincöt Tramino villamos vásárlására kötött szerződés opcióként további tizenöt villamos vásárlását teszi lehetővé. A nagyméretű ajtókkal és a sínekre kíméletes forgóvázakkal felszerelt villamosok közül kettő akkumulátor-csomaggal készül, így akár háromezer méter hosszú szakaszt is megtehetnek felsővezeték vagy áramellátás nélkül. Ez a funkció a későbbiekben a maradék harminchárom járműbe is beszerelhető. A harmincöt villamos beszerzési ára 314 millió złoty, magyar pénzben kifejezve járművenként 676 millió forint. Ez szinte pontosan annyi, mint a Budapest számára utólag rendelt huszonhat újabb CAF-villamos ára.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!