A Swiss lecseréli négyhajtóműveseit

iho/repülés   ·   2012.11.26. 11:30
cim

A Swiss International lecseréli 15 A340-300-asát, de még nem döntött a váltótípusról. Harry Hohmeister, a társaság elnöke az Air Transport Worldnek adott nyilatkozatában elmondta, a döntést elsősorban gazdasági megfontolások szerint hozzák, attól függően, hogyan alakul az iparág, illetve a társaság pozíciója. „Akár a Boeing 777-est, akár egy Toulouse-i gépet akarunk, ez hossszan tartó tárgyalások kérdése” – mondta az elnök, aki szerint a döntés 6-12 hónap alatt kell, hogy megszülessen.

Hohmeister nem bocsátkozott részletekbe, melyik 777-es változatot vagy melyik Airbust veszik számításba, de az ATW szerint olyan típust szeretne a társaság, amely több utasférőhellyel rendelkezik, mint a 228 üléses 340-300-asok.

A Swiss egyik az A340-ese <br>(fotók: Swiss)

Az ATW összefoglalója a Swiss jövőbeni terveiről erős terjeszkedési elképzelésekre utal: a társaság idén száz új pilótával növelte az állományt, 300 további állással bővít 2013-ban, és ugyancsak jövőre vesz át két újabb A330-ast, valamint tavasszal egy A320-ast és egy A321-est. Ugyancsak forgalomba áll a megrendelt 30-ból a társaság első CSeries Bombardier regionális gépe, amellyel a jelenlegi Avro-flottát cserélik le.

Mint arról az iho/repülés is beszámolt, mind a keskenytörzsű Avro, mind a szélestörzsű A340-es lassan, de biztosan kikopik a légitársaságok flottáiból. Mindkettő négy hajtóműves, a kéthajtóművesek ugyanazt a teljesítményt gazdaságosabban produkálják, kevesebb karbantartási és alkatrészigénnyel, az Avro esetében modernebb hajtóművekkel is.

Az Avrokat is leváltja a társaág: a Jumbolino négy hajtóműve ma már luxus

Legutóbb az ugyancsak a Lufthansa-csoporthoz tartozó CityLine „Jumbolinóit” vonta ki a társaság, ezt a típust egyébként régóta nem gyártják. Az A340-esek gyártásának leállításáról tavaly döntött az Airbus. A szélestörzsű gép egyes változatai különlegesen hosszú vonalak berepülésére is alkalmasak, és a típus megszületésekor az volt a gyártó koncepciója, hogy a négy hajtómű jelentette plusz biztonság révén ez lesz az alapgépe az óceánok feletti interkontinentális járatoknak. Azóta azonban a két hajtóműves gépek ugyanolyan ETOPS-besorolással repülnek, vagyis ugyanolyan nagy távolságra távolodhatnak el a legközelebbi repülőtértől, mint a négy hajtóművesek.

Az Airbus egyébként saját típusaival is nehezen leküzdhető konkurenciát teremtett az A340-esnek a két hajtóműves A330-assal, illetve a most fejlesztés alatt álló A350-essel.

Vajon sikerül-e egységesíteni a Lufthansa-csoportban a flottaváltást?

A Swiss a Lufthansa-csoport létgitársaságai közül magán a Lufthansán kívül az egyetlen, amely nem veszteséges. A csoporton belül indított költségcsökkentési program keretében azt tervezi a cégcsoport vezetése, hogy a tagok flottabeszerzéseit is racionalizálják és lehetőség szerint egységesítik, ennek esélyeiről épp a Swiss gépbeszerzésekkel foglalkozó felelőse nyilatkozott szkeptikusan.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.