A V0 vége?

iho   ·   2015.04.28. 21:10
400

Kapacitást növelne a MÁV Ferencváros és Kelenföld között, legalábbis erre tudunk gondolni a Déli összekötő vasúti híd háromvágányúsítása terveinek elkészítésére kiírt tender alapján. A nyertes feladata a Budapest–Hegyeshalom vasútvonal 82+94 hm szelvényében lévő Déli Összekötő Vasúti Duna-híd átépítésének megtervezése, a komplett megvalósításához szükséges valamennyi szakági engedélyezési terv elkészítése, továbbá az építéshez szükséges összes hatósági engedély beszerzése, és a kivitelezési munka vállalkozásba adásához a közbeszerzési műszaki dokumentáció összeállítása. A TED-en levő kiírást idézzük a nyertes feladaival kapcsolatban:

  • a hídfők, alapozás, falazatok, pillérek átalakításának megtervezése oly módon, hogy arra először a 3. vágány felszerkezete megépíthető legyen
  • meglévő két híd felszerkezetének bontási tervének elkészítése
  • 3 db új egyvágányú, folytatólagos, többtámaszú acél felszerkezet tervezése a meglévő pillérkiosztáshoz igazodó támaszközzel, szerkezeti kialakítással
  • a meglévő két hídhoz, illetve a tervezendő 3. (új) hídhoz csatlakozó vasúti pálya, felsővezetéki, erősáramú, biztosítóberendezési, távközlési létesítmények ideiglenes és végleges átalakításának engedélyezési terve
  • minden más kapcsolódó terv kellő részletességű elkészítése, melyek a kivitelezéshez szükségesek
  • a fenti tervek elkészítéséhez szükséges valamennyi helyszíni vagy egyéb vizsgálat, felmérés teljes körű elvégzése
  • az új, átépítendő létesítmények engedélyezési terveinek jóváhagyatása a MÁV Zrt.-vel, illetve idegen létesítmény esetén annak kezelőjével
  • a környezetvédelmi engedély megszerzéséhez jogszabály vagy a hatóság által előírt környezeti vizsgálatok elvégzése, környezetvédelmi tervdokumentáció, környezeti hatástanulmány elkészítése, különös tekintettel a természetvédelem, zaj- és rezgésvédelemre vonatkozóan. (314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet 6. sz. melléklete)
  • a komplett kivitelezés érdekében szükséges valamennyi hatósági létesítési és bontási engedély megszerzése
  • a kiviteli terv készítésére és a kivitelezési munkákra vonatkozó közbeszerzési műszaki dokumentáció és árazatlan költségvetés összeállítása

Becsült érték áfa nélkül: 3 millió 26 ezer 940 euró.

Kelenföld felé robog a Maestral a Déli összekötőnél<br>(fotó: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek