A vajdaság második (Újvidék után) legnépesebb városát Bácska legfontosabb vasúti csomópontjaként tartották nyilván: 1869-ben az Alföld–Fiumei vasút első, Szeged–Szabadka–Zombor vonala érintette, majd 1882-ben Budapest felől, a mai 150-es vonal is elérte. A trianoni békeszerződés után a forgalom a Bácsalmás–Csikéria felől idevezető vonalon megszűnt, ezt egy rövid időre, a Délvidék visszatérte után újjáélesztették, de 1944 után a határt átlépő, majd 1960-ban a Bácsalmástól Csikériáig vezető sínpáron is felhagytak a vonatok közlekedésével. Szeged–Röszke felől 2015-ben, a menekültválság miatt szűnt meg a forgalom.

A volt kis fordítókorong, évek óta használaton kívül A képre kattintva galéria nyílik (a szerző felvételei)

A fűtőház mögé tekintve – bár nem az előzőekben említett okok miatt – a figyelmes szemlélő az elmúlással találkozhat: gőzmozdonytól a jugoszláv vasúttörténelem emblematikus dízelmozdonyain át a közelmúltat felidéző Sinobuszokig sok minden pusztul, rozsdásodik.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!