A Németországon, Ausztrián, Magyarországon át zajló tranzit teherszállítás egyre újabb mozdonyokat kíván. Egy magáncég a Siemens új Vectron mozdonyaival üzemeltetné ezt a viszonylatot, ezért stratégiai cél a típus mihamarabbi hazai engedélyeztetése – szeretnék ősztől rendszeresen járatni.

OKtatás Hegyeshalomban a megérkezés napján<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: Szécsey István/Siemens Zrt.)

A gép június 10-én,hétfőn érkezett Hegyeshalomba, ahol rádió- és MIREL-méréseket végeztek. Másnap egy fékmozdonnyal az 1-es vonal Öttevényig tartó szakaszán végzett zavartatásmérési próbákat – cikkünk megjelenéséig minden próba sikerrel zárult. A combosabb feladat június 12-én és 13-án következett: a 120-as vonal felújítás alatt álló szakaszán, Békéscsaba és Mezőtúr között nehéz tehervonattal próbázott a gép. Pénteken, 14-én gépmenetben a Budapest–Pusztaszabolcs–Sárosd szakaszon futja újabb tesztmenetét, várhatóan reggel hatkor indul Ferencvárosból.

Rádió- és MIREL-próbán a mozdony

A jelenlegi teszteléseket a Rail Cargo Hungaria segítségével végzik: a VPE-engedélyt, a próbavezetői típusengedélyt mind a tehertársaság intézte. Ezen próbák befejeztével az NKH típusvizsgálati próbaüzeme következhet a GYSEV hálózatán. Ablakos vonatokkal azonban nem láthatjuk futni az új mozdonyt: az elsődleges célja a magyarországi üzemnek a teherszállítás lesz.