A szlovák állami teherforgalmat bonyolító vasúttársaság, a ZSSK Cargo tíz korszerű, többáramnemű mozdony bérlésére írt ki versenypályázatot. A mozdonybérlést hosszú távúra tervezik, tíz évre szól, beleértve a karbantartást is. A vasúttársaság a meghirdetett tenderben az üzlet értékét 59 millió euróra becsüli. Úgy látszik, hogy Európa-szerte kezd állandósulni az a bevált eljárás a vasúttársaságok részéről, hogy korszerű járműparkjukat lízingelik, ezzel próbálnak az egyre erősödő konkurenciaharcban helyt állni.

A ZSSK Cargo igáslova, a jó öreg Dvojicska

A ZSSK Cargo vasúttárasaságnak 450 vontató járműve van, ennek körülbelül a fele villamos mozdony. Ebből a számból azonban csak huszonhárom kétáramnemű (363-as sorozat), amelyek átlagéletkora 29 év. Részben ezért is folyamodik most a vasúttársaság a mozdonybérléshez, amelyet egyre több vasúttársaság alkalmaz az utóbbi időben. A nemzetközi vasúti fuvarozásban végbemenő tendenciák miatt is szükséges a járműpark mielőbbi korszerűsítése, mivel egyre több nemzetközi szállítmányozást úgy bonyolítanak le a vasúton, hogy az áruforgalmat egyetlen fuvarozó szállítja le a felrakodástól egészen a célállomásig. Elmaradnak így a határokon történő időigényes fuvarátadások az egyes szállítók között.

Gőzerővel megy a kétáramnemű 363-asok felújítása, de ez sem elég (fotó: Palkó János)

A cseh és szlovák vasúttársaságoknál már bevett szokásnak mondható az ELL-től lízingelt mozdonyok használata, a ZSSK Cargo is valószínűleg a jó tapasztalatok láttán döntött úgy, hogy követi társcégei példáját.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!