A francia–holland légitársasági csoport igazgatótanácsának ülésén az első negyedévi eredményeket ismertették, amelyen az adózás előtti eredmény még mindig mínusz-előjellel szerepel, de már kisebb a szám, mint a tavalyi hasonló időszakban: 21 millió euró. Az üzemi eredmény is még bőven veszteség, de ugyancsak csökkenőben, 417 millió, amelynek van egy 81 milliós árfolyamveszteség-komponense.

Ugyanakkor csökkent a nettó adósság összege, a tavaly év végihez képest 127 millióval, de a summa elég tekintélyes: 5,28 milliárd. Idén ezt év végéig tovább kell faragni, a tervek szerint 4,4 milliárdra. Az üzemi költség éves összehasonlításban nőtt, a megelőző időszakhoz képest csökkent, üzemanyagra 1 milliárd 480 millió eurót költöttek, ami 17,6 százalékos csökkenés, hála az olajárak esésének, a munkabérre fordított összeg viszont nőtt.

A jelentés kiemeli, hogy sikerült keményen szinten tartani a kapacitásokat; a hosszú távú járatok az észak-amerikai, karibi és indiai-óceáni vonalakon jól teljesítettek, a többi relációban elsősorban az érintett térségben tapasztalható gazdasági környezet illetve a „kereslet-kínálat mérleg” miatt nyomott a piac, ami feltehetően annak óvatos megfogalmazása, hogy ma már nagyon erős a verseny például Kelet-Ázsia felé.

A cargokapacitás csökkent, a tonnakilométerre számított eredmény mégis kevesebb, mert ebben a szektorban is nagy a túlkínálat. Az európai járatokat fokozatosan átvevő Transavia forgalma nőtt. A KLM októberben veszi át első 787-9-esét, a legfontosabb újdonság a frissen beérkezett 777-300-as, már az új KLM-festéssel, és az új dizájnnal felszerelt World Business és Economy-osztályokkal.

A Lufthansa részvényesi közgyűlésén az igazgatóság elnöke, Carsten Spohr az átalakulási program folytatásáról beszélt, idén 2,9 milliárd euró bruttó beruházást tervez a csoport. A Lufthansa nagyhatótávolságú gépeinek új kabinberendezése mellett a Swiss és az Austrian is tervezi a szolgáltatások fejlesztését, az Eurowings felfuttatását.

Ami a tavalyi, sztrájkokkal erősen terhelt év után talán a legfontosabb: a Lufthansa új ajánlatot tett a pilótaszervezeteknek, mégpedig azt, választott bíróság előtt rendezzék a kollektív szerződések összes nyitott kérdését.

„Korábban a Lufthansa elutasította ezt a kérést, mert több kollektív bérmegállapodás tárgyalásai még nem zárultak le, és a Vereinigung Cockpit sem dolgozta ki minden követelését egyes általa felmondott szerződésekkel kapcsolatban” – olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!