A nyilvánosságra hozott adatok szerint az egymillió járatra vetített súlyos balesetek száma 1,72-ről 1,2-re csökkent. Az év első felében összesen huszonhárom baleset történt, ezek közül hatban a repülőgép részben, vagy egészében megsemmisült. A három halálos balesetben nyolcan vesztették életüket, mivel ezek teherszállító gépeket érintettek.

A sugárhajtású gépeknél az egyik halálos tragédia a török myCargo Airlines Boeing 747-esének balesete volt, a gép a földet érés után kisodródott és lakóövezetbe csapódott, majd kiégett Kirgizisztánban. A gépen tartózkodó négy személy életét vesztette. A lakóövezetben további harmincnégy ember halt meg.

A turbólégcsavaros, kisebb méretű gépeknél az Egyesült Államokban regisztrált Air Cargo Carriers Shorts 330-as gépe Charlestonban leszállás után szintén kisodródott, mindkét pilótája meghalt. A nepáli Goma Air Let L-410-es gépe Lukla repülőtér megközelítésekor csapódott sziklafalba, a gépen négyen tartózkodtak, a gép kapitánya vesztette életét a balesetben.

Legtöbbször Afrikában történt súlyos baleset ebben az évben, egymillió járatra vetítve 6,1 eset volt, a legbiztonságosabb Észak-Ázsia volt, ahol nem történt súlyos baleset. Európában a török myCargo gépének tragédiája miatt egymillió járatra január–szeptemberben 0,68 súlyos baleset jutott.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk!Klikk, és like a Facebookon!