A skandináv országban 2030-ra tervezik az áruszállítás függetlenítését a fosszilis energiahordozóktól – írja a Világgazdaság. A Siemens elképzelése szerint villamosított útszakaszon közlekedő, intelligens áramszedővel ellátott elektromos vagy hibrid járművekkel lehetne elképzelni a fuvarozást, a hibrid meghajtás előnye az eHighwayen kívül a mellékutakon is közlekedő jármű lenne.

A Siemensnél nem újkeletű az ötlet, a technológián már 2011 óta dolgoznak, és 2018-ra ígérnek életképes megoldást. A tesztekhez két Scania hibrid teherautót használnak a Stockholmtól északra kialakított speciális útszakaszon. Az eHighway nyolécvan százalékos hatásfoka a dízelüzemű teherautókkal fuvarozás kétszerese, felsővezetékkel ez 99 százalékra emelhető. A járművek óránként kilencven kilométer per órás sebességgel haladhatnak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!