Átadták a forgalomnak a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszát csütörtökön délelőtt. A hódmezővásárhelyiek 1994 óta tervezték, hogy tehermentesítik a belvárost a 45-ös és a 47-es főút átmenő forgalmától. A várost északról elkerülő út napi 14-17, csúcsidőben húszezer jármű átmenő forgalmától és az ezzel járó levegőszennyezéstől, por- és zajterheléstől szabadítja meg a várost, jelentősen javítva ezzel az itt lakók életminőségét. A kétsávos elkerülő út pályaszerkezete úgy épült meg, hogy alkalmas négysávossá bővítésre. A cél, hogy a 2020-as években Szeged és  Debrecen között kétszáz kilométer hosszan négysávos, a településeket elkerülő autóút épüljön. Kiemelten fontos Békéscsaba és Kecskemét összekapcsolása, valamint az észak-déli Kassa-Miskolc-Debrecen-Békéscsaba-Szeged korridor kialakítása a teher- és személyforgalom számára.

Használatba vehetik az autósok a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülőjét. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MTI/Miniszterelnökség)

Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vezérigazgatója elmondta, az elkerülő út kivitelezését 2016 őszén kezdte meg a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítő Kft. által alkotott konzorcium. Az út környezetében május végéig tereprendezési munkák zajlanak, ezek azonban nem befolyásolják a gépjárműforgalmat. 2015-ben a 47-es főút Szeged és Békéscsaba közötti szakaszát kiszélesítették és nagyobb teherbírásúvá alakították át, a forgalom Székkutas és Csorvás kivételével a településeket elkerülve haladhat. A 47-es főút Szeged és Debrecen közötti négysávossá bővítésének előkészítésén már dolgozik a NIF Zrt. A térségben folyó fejlesztések között szerepel a nagylaki elkerülő út, valamint a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekapcsoló tram-train építése.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!