A megújult belbecs elsősorban a resti helyén megnyílt Kormányablakot, és további, a kornak megfelelő gépészeti, utastájékotatási megoldást takarja, míg az épület külsejét – Pfaff Ferenc volt MÁV-főépítész terveinek megfelelően – az 1900-as évek elejének megfelelően renoválták.

A Kormányablak előtt még ép a szalag. A képre kattintva galéria nyílik (forrás: MÁV Zrt.)

Az 1905-ben átadott épületet (egyfajta típusépület is volt, a szatmárnémeti és a verseci indóház hasonlatos hozzá) először 1942-ben, majd 1959-ben és 1990-ben alakították át jelentősebb mértékben, kisebb felújítást a nyolcvanas években kapott. A MÁV uniós (Közop, IKOP9 forrásokból finasnzírozott, mintegy 9,8 milliárd forintos programján belül a kaposvári állomás 1,6 milliárdot emészett fel, ebből a forrásból helyreállították az eredeti belső nyílászárókat, falburkolatokat, és három helyiségben a mennyezet díszítőfestését is. A jelenkor utasainak kényelmét az új pénztár és az akadálymentes mosdó szolgálja, külső és belső vagyonvédelmi és videokamerás rendszer őrzi az utasok és a dolgozók biztonságát, új hangos és vizuális utastájékoztató berendezéseket telepítettek.

Szita Károly kaposvári polgármester, Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gelencsér Attila országgyűlési képviselő és Peresztegi Imre, a kivitelező ZÁÉV Építőipari Zrt. vezérigazgatója a szalagátvágáson

Az eredeti tervek alapján született újjá a perontető, megújult az állomás előtti tér is, új burkolat, zöldfelületek, utcabútorok, kerékpártárolók létesültek. A nemrég felújított pécsi és balatonszentgyörgyi állomás után a kaposvári a harmadik, ami a projekt részeként a Dunántúlon elkészült, hamarosen elkészül a keszthelyi, őszre pedig a tapolcai felvételi épület is – áll a MÁV sajtóközleményében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!