Erre, a vasút német (Raaberbahn) nevét az InterCity-szolgáltatással összekapcsoló névre keresztelték az Ausztriából használtan vásárolt kocsikat, amelyek a Budapest–Sopron és a Budapest–Szombathely vonalakon javítják a szolgáltatást.

A szerelvény az ünnepélyes átadón. A képre kattintva galéria nyílik (a képek forrása: GYSEV)

A márciusban vásárolt kocsik első három példánya (összesen huszonhat, 21-90-es sorozatú kocsi érkezett a sógoroktól) Dunakeszin kapott teljes ráncfelvarrást, a belső tér és a külső festés is eltér kissé az eddig megszokott arculattól, ám a zöld-sárga színvilág természetesen megmaradt.

A tizenegy fülkés, eredetileg másodosztályú kocsik egy részét, nyolcat 31-90-es sorozatú, első-másodosztályú kocsivá alakíttatja át a GYSEV, az első osztályú szakaszokban elegáns bőrülések, üvegpolcok, szőnyeg és függöny gondoskodnak az utaskényelemről. Természetesen Dunakeszin az összes másodosztályú ülést is újrakárpitozták, a klíma és a zárt rendszerű WC már eredetileg is adott volt.  A fülkékben mobiltelefonok, laptopok töltését szolgáló konnektorokat helyeztek el, az ingyenes wifi most már természetes.

Az egyik, frissen elkészült másodosztályú kocsi

A GYSEV a kocsikat saját fejlesztésű, pontkijelzős iránytáblákkal szerelte fel, a kijelzőkön a vonatszám, a kocsiszám, a célállomás és a megállási helyek jelennek meg. Az első három jármű után még az ősszel, fokozatosan áll forgalomba a többi huszonhárom felújított kocsi is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!