Kecskemét friss, huszonötös hibridflottája a világon a legnagyobb: eddig mindössze száz ilyen Mercedes közlekedik, a legnagyobb flottákban „mindössze” 12–15 busz volt. Ezek a Citaro G BlueTec Hybrid buszok akár tíz kilométert is képesek megtenni a dízelmotorok használata nélkül. Az autóbuszon összesen négy elektromos kerékagymotor működik, amelyek a lítiumion akkumulátorból kapják a szükséges energiát, amelyet fékezéskor vissza tudnak táplálni a rendszerbe. A folyamatos energiaellátást a dízelmotor által hajtott generátor biztosítja, a motor működése azonban nem folyamatos, az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően be-, illetve kikapcsol. A négy elektromotor a jármű vezethetőségét is meghatározza: a szinte hangtalanul közlekedő, sebességváltó nélküli autóbuszokon az utasok nem észlelik a váltás miatti jól ismert rándulásokat

Megértjük a büszkeséget! A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MTI/Újvári Sándor)

A beruházás 5 milliárd 948 millió 153 ezer forintos támogatást kapott az Európai Uniótól és a magyar államtól.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!