A cég negyedik szárazföldi logisztikai központját ötvenmillió eurós költséggel építette meg a Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) AG magyar leányvállalata, a Metrans Kft. a volt Csepel Művek területén. A vasúti és a közúti szállítást kombináló, 165 000 négyzetméteres terminál a konténeres szállításban jelentős előrelépés a vállalatnak. A fejlesztés kétszáz új munkahelyet, valamint a beszállítóknak további lehetőségeket teremt.

(Fotó: Mti/Illyés Tibor)

Kiss Péter, a Metrans Danubia Kft. vezérigazgatója az átadón elmondta: a terminál fontos szerepet játszik a közúti forgalom vasútra terelésében, és további fejlesztéseket is terveznek. Az új létesítménybe hat vágányon rakják át az árut, és további kettőn jutnak az üres konténerek a tárolóba. Jelenleg a Metransnak évi 170 000 konténernyi forgalma van Magyarországon, ez – havi 250 vonat kezelésével – évi 250 000-re emelkedhet. Tervük a trimodális szállítás megteremtése, azaz a Duna bekapcsolása a konténerszállításba. A Metransnak Budapesten kívül Prágában, Ceská Trebovában és Dunaszerdahelyen van hasonló központja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!