Átadta a gyártó Toulouse-ban az A350-es szélestörzsű kéthajtóműves utasszállító legfrissebb, mondhatni legizgalmasabb változatát a kibocsátó légitársaságnak, a különlegesen hosszú járatok specialistájának, a Singapore Airlinesnak. A közel 16 ezer kilométeres hatótávolságú gépet – időre lefordítva ez mintegy húsz órát jelent – október 11-én indítják első hivatalos útjára Szingapúrból New Yorkba, pontosabban Newark repülőterére, az átlagos repülési idő 18 óra 45 perc lesz, a következőkben pedig beindulnak a repülések Los Angeles és San Francisco felé is.

Amint erről korábban beszámoltunk, a világ leghosszabb, leszállás nélküli járatának lerepülését az teszi lehetővé, hogy a gép maximális felszállósúlyát 280 tonnára emelték, miközben megerősítették a főfutókat, új, fél méterrel hosszabb wingleteket és más aerodinamikai változtatásokat alkalmaztak, megnövelték a kilépőél felületét, „letisztították” a szárnyak felső felületét.

De a legfontosabb változás, hogy az A350-900-as üzemanyagtartályait 141 ezer helyett 165 ezer liter kerozinnal lehet megtölteni, magyarán teljesen ki lehet használni a meglévő kapacitást, nem kellett plusz tartályokat beépíteni, de mindegyik tartály további súlykorlátozás nélkül tölthető. Viszont korábbi hírek szerint az elülső padlószint alatti teherteret deaktiválják.

A gép belső elrendezése is különleges: a standard 350-900-as 315 fős kialakításával szemben ezen a változaton 94-en utazhatnak prémium-economy és 67-en business osztályon. Több tehát az esélye annak, hogy ezeket a 350-es ultrahosszú repüléseket nem lesz kénytelen a SIA leállítani, mint a négyhajtóműves 340-esekkel és száz business-utassal repült korábbi járatot, amit 2013-ban épp azért kellett feladni, mert a mégannyira jól fizető utasok sem tudták fedezni a repülés költségeit.

Az A350 ULR a maga takarékosabb, csak kéthajtóműves üzemével és jóval több utasával a jelek szerint gazdaságosabb, fenntartható járatot tesz lehetővé. Az emelt szintű turistaosztály vonzóbbá teheti a nem annyira tehetős utazóknak is, hogy igénybe vegyék ezt a különleges lehetőséget.

A Singapore Airlines a 350-esnek ebből a változatából hetet rendelt, a típusból a teljes flottája hatvanhét gépes lesz. A kéthajtóműves rendelési állománya 890, a már forgalomba sorolt példányok száma majdnem 200.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!