A fejlesztés keretében a 30-as és 40-es vasútvonalak felett két 60 méter támaszközű felüljárót, összesen 774 méter hosszú útszakaszt építettek ki. A Kossuth Lajos utca – Rákóczi utca között és a Hivatalnok utca – Velencei út között a meglévő utakat hat méteres burkolatszélességgel, összesen 451 méter hosszon újították fel. Az új útszakaszokon kiépítették a közvilágítást és a csapadékvíz-elvezető rendszert is, új járdák épültek, a meglévőket pedig felújították. A fejlesztést követően javulnak a térségben a közúti forgalmi viszonyai, csökken a környezeti terhelés – áll a NIF közleményében.

A 30a vonal fölötti felüljáró. A majdnai 40a–30a vonal közti átkötővágánynak is van hely alatta (a képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból)

A hétvégi átadóünnepségen Aradszki András, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „A Modern Városok Programnak – ami közel százmilliárd forintot jelent Érd városának – fontos eleme az infrastruktúra megújítása. A lakosság gyarapodása és a forgalom növekedése indokolttá tette a híd megvalósítását. A Szent István utcai felüljáró segíti a biztonságosabb közlekedést nem csak az autósok hanem a kerékpárosok számára is, így ismét egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy Érd egy modern, XXI. századi város legyen.

Impozáns kilátás nyílik az új műtárgyakról a vasútra, nézzenek körül a galériában!

A fejlesztés a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, nettó 1 milliárd 330 millió forint értékben, uniós és hazai forrás bevonásával valósult meg.

(térkép: NIF)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!