A német-svájci-francia hármas határnál található két várost, vagyis a harmadik legnagyobb svájci városnak számító Bázelt a húszezres francia kisvárossal összekötő villamosvonalat két év alatt építették újra, a kapcsolódó infrastrukturális fejlesztéssekkel együtt összesen nyolcvanhétmillió svájci frankból (23,3 milliárd forint). Az összesen 3,1 kilométer hosszú szakasz a BVB közlekedési társaság hármas vonalának meghosszabbítása. Az új visszafogó hurkot is magába foglaló pálya döntő része, 2,6 kilométer Franciaországban fekszik, Saint-Louis vasútállomásától kiindulva négy megállót felfűzve, és mindössze ötszáz métert halad Svájcban. A Metro Report arról ír, hogy a napokban átadott szakaszon a hármas vonalon közlekedő Bombardier Flexity villamosok közül minden második halad át, vasárnap húsz, azon kívül tizenötperces ütemet kínálva. Az új pálya hamarosan tovább nyúlik: már épül az EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg nemzetközi repülőtérig vezető szakasza.

Bázel és a franciaországi Saint-Louis között közel hatvan év után indul újra a villamosközlekedés (forrás: Metro Report)

A BVB új szolgáltatása újabb mérföldkövet jelent a régió tömegközlekedésének fejlesztése szempontjából. Franciaország jelentős német kisebbséggel bíró Elzász régiójából naponta körülbelül harmincezren járnak dolgozni Bázelbe. A várakozások szerint az ingázók jelentős számban fogják majd használni a villamost, kiváltképp ha jövő tavasszal átadják a Saint-Louis-i vasútállomás mellett épülő, hétszáznegyven parkolóhelyet biztosító P+R parkolót.

A Saint-Louis-i már Bázel harmadik nemzetközi városi vasúti összeköttetése. A BLT által üzemeltetett, Rodersdorfba tartó tízes villamosvonal áthalad a franciaországi Leymen községen, a BVB nyolcas vonalát pedig 2014-ben hosszabbították meg a németországi Weil am Rheinig – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!