A színvonalemelés egyik jelentős eleme az elővárosi járműflotta modernizálása. Így Felső-Ausztriában, Stájerországban, Salzburg környékén és a keleti régióban 2017 végén már 98 Cityjet lesz forgalomban, 2018 végéig számuk 145 lesz és már hét tartományban fognak megjelenni. A legújabb Cityjet, a Talent 3-típusú 2019 elején jeleni meg Vorarlbergben.

A továbbiakban a meglévő elővárosi járműgarnitúrákat fokozatosan szeretnék felhozni a Cityjet-sztenderdre. Ennek keretében 287 Talent- és 60 Desiro-motorvonatot építenek át. Az átépítés elsősorban új ülések, új utastájékoztatási rendszer, WLAN és egységes külső Cityjet-megjelenés kialakítását jelenti.

Az új Cityjet kívülről....(forrás: railwaypro.com)

Az ÖBB felfogta és megértette, hogy utasait teljesen különböző motivációk mozgatják, amikor helyváltoztatásra a vonatot választják. Egyikük a nyugalmat keresni, mások – elsősorban a családok – a vonaton a rendelkezésre álló teret értékelik, szemben az autóval, vagy a busszal. Ennek értelmében a Railjetekben új nyugalmi zónákat alakítanak ki a első- és másodosztályon, elválasztva ezeket a családi zónáktól, ahol mindenki szíve szerint hangoskodhat és játszhat – ehhez természetesen asztalok és játékok is rendelkezésre fognak állni. Ezeket a zónákat színekkel fogják megkülönböztetni, és a betartandó szabályokra már a beszállásnál különböző piktogramokon hívják fel a figyelmet. Az első átépített Railjetek már most decemberben megjelennek, a továbbiak átalakításával 2018 közepére végeznek.

A közel ezer jegyautomata új kezelőfelületre történő átállítása már a célegyenesben van. Az elképzelés szerint az applikációk, az online-felületek, az automaták és a pénztárak is ugyanolyan arculatot kapnak és hasonló logika szerint fognak működni. A megállóhelyek száma negyvenezerre nő, hiszen a rendszer az összes vasúti, autóbusz-, és villamosmegállót is tartalmazza majd, a felületek mutatják a legközelebbi csatlakozást, indulási és érkezési időt. A Vorteilscard továbbra is 66 euróért vásárolható majd meg. És még egy újdonság: az ÖBB-jegyutalványok nem csak a pénztáraknál, hanem más kereskedelmi láncoknál is kapható lesz, így például a Hartlauernél, a Libronál, Pagronál és a Lidlnél.

...és belülről (forrás: oebb.at)

A menetrendváltással az ÖBB Carsharing Rail & Drive-szolgáltatása is elstartol, a tesztidőszakban 16 helyszínen 150 autó áll majd rendelkezésre, a következő helyszíneken: Bregenz, Feldkirch, Bludenz, Innsbruck, Salzburg, Wels, Linz, St. Pölten, Wr. Neustadt, Bécs-Hauptbahnhof, Bécs-Westbahnhof, Eisenstadt, Graz, Leoben, Klagenfurt és Villach. Ez a szolgáltatás a kilométertarifán felül óránként két euróért vehető igénybe, előfeltétel a regisztráció, weboldalon a foglalási igény is leadható. A jövőben további háromszáz autóval és más helyszínekkel szeretnék növelni a flottát.

Az ÖBB a jegyárak növelésével 1,4 százalékkal alatta marad az infációs rátának, a heti és havi jegyek, a Vorteilscard és a Sparchiene-ajánlatok ára változatlan marad, sőt, egyes esetekben csökken. Így például a Bécs–Prága-viszonylatra az eddigi 19 euró helyett már 15 eurótól elérhetők a jegyek, a Nightjet-járatok legalacsonyabb jegyára pedig 39-ről 29 euróra csökken. Arra is gondoltak, hogy a hosszabb utazásokon nagyon nagy eséllyel történik valami előreláthatatlan dolog, így a jegyek mellé útlemondási biztosítás is vásárolható.

Tehát, aki teheti, vonatra fel, és irány Ausztria!

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!