A bielefeldi hölgy eléggé letért a helyes útról: autójával csak azután állt meg, hogy a városi vasút alagútjába 500 méterre benyomult.

A tettes (vagy áldozat?) vallomása szerint valami elvakította, ezért irányította péntek reggel 5.40 körül Opeljét a városi vasút vágányaira, hogy aztán velük együtt alászálljon az alvilágba. A nyomozóknak rejtély, hogy az autó sérülései ellenére hogyan tudott még fél kilométert az alagútban megtenni, míg végre kiszállt, egy vészkijáratot keresett, és a rendőrséget értesítette.

Opel az alagútban, űrszelvény és nyomtáv majdnem stimmel (fotó: DPA)

A rendőrség szerint egy automatikus biztonsági berendezés gondoskodott arról, hogy a térségben a városi vasút szerelvényeit megállítsa, így balesetveszély egy pillanatig nem állt fent. Érdeklődéssel fordulunk a téma felé: miféle berendezés lehet ez? Sínáramkörös? Tengelyszámlálós?

Az alagútban a vonatközlekedés csak három és fél óra múlva indulhatott el, eddig tartott, amíg a rendőrség,a tűzoltóság és a vasúti üzemeltetők egy speciális vontatójárművel kiemelték az autót az alagútból.

– Sokat láttam már életemben, de ilyet még nem – mondta egy tűzoltósági szóvivő a Neue Westfälische című újságnak. A rendőrség szerint az autóvezető nem állt sem alkoholos, sem gyógyszerekből eredő befolyásoltság alatt, egyáltalán nem volt zavarban és az eset során sem sérült meg. Mindenesetre még a helyszínen 35 eurós bírsággal sújtották, amelyet az autó mentésének később kiszámlázandó díja fog növelni. Ezen kívül a közlekedési hatóság vizsgálni szeretné járművezetési alkalmasságát is.

A bielefeldi Stadtbahn az 1900 óta fennálló villamoshálózatból fejlődött ki, miután 1978 és 1991 között a városközpontban a vágányokat alagútba helyezték. A 33 kilométer hosszú hálózat 350 ezer lakost szolgál ki, évi 32 millió utazással.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!