Stockholm közlekedési vállalatai és az Ericsson távközlési vállalat hat hónapon át tesztel két önvezető reptéri buszt a közutakon. A zéró emissziós, teljesen elektromos buszok tizenegy utas szállítására alkalmasak, és ideálisan 24 kilométer per órás sebességgel haladnak az időjárási körülményektől függetlenül.

A technológiát az Ericsson nyílt API-ja, a Connected Urban Transport (CUT) biztosítja. Az önvezető buszok a szenzorokkal ellátott buszmegállókkal, közlekedési lámpákkal és útjelző táblákkal képesek kapcsolatot tartani és kommunikálni.

A vállalat célja a projekttel az, hogy megvizsgálják, az autonóm  járművek hosszabb menetidő alatt hogyan reagálnak a való világ körülményeire: az autókra, a biciklisekre, a gyalogosokra. A cég szerint az elektromos és az autonóm járművek hatékony eszközei lehetnének a közlekedés alternatív megújulásának, és az intermodális közösségi közlekedés fejlesztésének.

A verseny kiélezett az autonóm tömegközlekedés terén. Sikeresen telepítettek már hasonló rendszereket a világ több pontján, így például tavaly év elején Arizonában, majd novemberben Las Vegasban indítottak közúton ugyancsak reptéri önvezető járatot. Igaz, utóbbi, a tizenöt utas szállítására alkalmas, ugyancsak 24 kilométer per óra sebességgel haladó busz két órával az üzembe helyezés után balesetet szenvedett: egy teherautó hajtott neki. Az Ericsson platformja annyiban különbözik az eddigiektől, hogy az adatokat más személyszállító cégekkel is megosztja, így azok elkerülhetik a forgalmi dugókat.

Stockholmban a reptéri buszok tesztelése a Drive Sweden innovációs projekt része, amelyet a svéd kormány 2015-ben kezdeményezett, hogy az önvezető autók kapcsán felmerülő problémákat feltérképezzék és megoldják, úgy, mint az útbiztonság, infrastruktúra, és törvényhozás. A féléves próbaidő alatt tesztelik majd a buszok 5G hálózathoz való csatlakozását is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!