A tervek nem kicsik: öt év alatt százmilliárd jüant (tizenötmilliárd dollár) költenek a globális logisztikai hálózat kiépítésére, és a tengerentúlra is terjeszkedni kívánnak.

A Cainiaót maga az Alibaba cég alapította 2013-ban, napi szinten mintegy ötvenhétmillió szállítást felügyelnek. Ezzel a tranzakcióval a Cainiao Smart Logistics Networkban betöltött részesedést 47-ről 51 százalékra kívánják növelni. A vezetőségben ezentúl az eddigi négy helyett hét helyet foglalnak el, és több részvényt kívánnak kibocsátani.

A befektetés azt is jelzi, az Alibaba vezető helyet kíván elfoglalni a kínai belföldi raktározási és szállítási piacon, az ügyfelek internetes adatainak hasznosításával válna egyre versenyképesebbé. A hosszú távú, százmilliárd jüanos összeget az adattechnológia fejlesztésére, a raktározás és a szállítás javítására fordítják.

Mindezekkel együtt a kínai logisztikai cégek viselkedése sok feszültséget teremtett már. Júniusban az SF Holding logisztikai cég szüntette meg a Cainaóval a kapcsolatot, mondván, az Alibaba olyan adatokat kért, amelyek nem kapcsolódnak a partnerségi megállapodáshoz – olvastuk a Reuters oldalán.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!